ویژگی های درب و پنجره UPVC

۳ تیر ۱۴۰۰

حتماً تا به امروز اسم درب و پنجره یو پی وی سی به گوشتان خورده است. درب و پنجرههای مدرن که امروزه روی ساختمانها نصب میشوند و بسیاری از افراد در و پنجرههای آهنی را با این درب و پنجرهها تعویض میکنند. اما یو پی وی سی چیست و چه ویژگیهایی دارد؟ برای انتخاب در و پنجره یو پی وی سی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در ادامه این مقاله در شهرک های صنعتی  به این نکات خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید آگهی های شرکت های تولید و اجرای پنجره های upcرا در وب سایت شهرک های صنعتی بیابید.

پنجره یو پی وی سی چیست؟

پنجره-یو-پی-وی-سی-چیست؟

در گذشته از انواع پنجرههای آهنی، آلومینیومی و چوبی در خانهها استفاده میشد. این پنجرهها هر کدام معایب خود را داشته و در حال حاضر در مناطق شهری به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند. اتلاف انرژی سنگین، بالا بردن وزن سازه، عدم مقاومت در برابر رطوبت و فرسودگی از معایب پنجرههای قدیمی است. برای بر طرف کردن تمام این معایب پروفیلهای یو پی وی سی در سال 1960 میلادی وارد بازار جهانی شد که در اواخر دهه 50 اولین واحد تولیدی آن نیز در ایران به ثبت رسید.

از همان تاریخ تاکنون استفاده از این پروفیلها به سرعت در حال افزایش است و نزدیک به 75 درصد بازار درب و پنجره اروپا را به خود اختصاص داده است.

 UPVC مخفف واژه (Unplasticized PolyVinyl Chloride) یا پلی وینیل کلرید سخت شده است. درب و پنجره یو پی وی سی از این ماده ساخته شدهاند. این ماده پلاستیکی خاصیت ارتجاعی دارد و برای ساخت انواع لوله و وسایل دندانپزشکی نیز کاربرد دارد.

بنابراین میتوان گفت مهمترین ویژگی درب و پنجره یو پی وی سی دقت در تولید پروفیل با کیفیت آن است. در سالهای اخیر دیده شده است بسیاری از شرکت‌های تولیدی بدون تجربه در ساخت درب و پنجره اقدام به ساخت پروفیلهای بی کیفیت کرده و آن را به بازار عرضه میکنند. شاید در وهله اول قیمت این نوع پنجره‌ها کم باشد اما در دراز مدت با اتلاف انرژی و عمر کوتاهی که دارند درنهایت باعث هدر رفتن هزینهها میشوند. لذا گام اول در هنگام خرید این پروفیلها مراجعه به فروشگاههای معتبر و برندهای خوش سابقه است تا از کیفیت پروفیلهای پنجره یو پی وی سی خیالمان راحت باشد.

ویژگیهای پنجره  upvc

ویژگیهای-پنجره-upvc

  • پنجره یو پی وی سی زنگ نمیزند

پروفیلهای یو پی وی سی کاملاً مقاوم بوده و با اکسیژن ترکیب نمیشوند.

  •  کاملاً بهداشتی هستند

ترکیب سمی و مضر برای انسان در آنها به کار نرفته است. به همین دلیل است که از یو پی وی سی در زمینه پزشکی و دندانپزشکی نیز استفاده میشود. بنابراین با نصب پنجره یو پی وی سی خیال شما بابت اصول بهداشتی کاملاً راحت است.

  • پنجره یو پی وی سی ضد آب است

یو پی وی سی کاملاً در برابر رطوبت مقاوم است و رطوبت به آن آسیبی وارد نمیکند. تمام گوشهها و درزهای این نوع پنجره با نوعی پلاستیک پوشانده شده است و هیچ گونه آب و رطوبتی از آن عبور نمیکند.

  • عایق حرارتی و صوتی مهمترین ویژگی پنجره یو پی وی سی

 عایق-حرارتی-و-صوتی-مهمترین-ویژگی-پنجره-یو-پی-وی-سی

مهمترین ویژگی درب و پنجره یو پی وی سی حفظ انرژی و عایق صوتی و حرارتی بودن است. این پنجره با حفظ گرما و سرمای محیط مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش میدهد و باعث صرفهجویی در این زمینه میشوند. ویژگی مهم دیگر پنجره یو پی وی سی عایق صدا بودن آن است. اگر این پروفیل را با شیشه دوجداره ترکیب کنیم به خوبی صدای مزاحم را کاهش داده و مانع از انتقال سر و صدای بیرون از خانه به داخل خواهد شد.

  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی:

مقاومت-بالا-در-برابر-پوسیدگی

پروفیلهای پنجره یو پی وی سی در شهرهای بزرگ و آلوده در برابر هر گونه آسیب، رطوبت، آلایندهها و خوردگی مقاوم است و عمر و دوام بالایی دارد.

  • سازگار با محیط زیست:

سازگاری با محیط زیست از بحثهای داغ روز است در هر زمینهای مورد توجه قرار گرفته است. پنجرههای یو پی وی سی با محیط زیست سازگار هستند و آسیبی به آن وارد نمیکنند. یو پی وی سی کاملاً بدون سرب بوده و قابل بازیافت است. این ماده هیچگونه مواد مضر را به طبیعت وارد نمیکند زیرا با رطوبت و اکسیژن ترکیب نمیشود و درصد بالایی از آن از سنگ نمک تشکیل شده است.

  • پنجره یو پی وی سی ضد سرقت و ایمن:

این نوع پنجرهها دارای مکانیزم قفل چند نقطهای هستند که به صورت یکپارچه داخل پروفیل تعبیه شدهاند. اگر ایجاد امنیت برای شما مهم است میتوانید با استفاده از شیشههای ضد سرقت و ضد گلوله ایمنی خانه خود را بالا ببرید.

  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی:

ترکیبات پروفیل یو پی وی سی به علت کلر بالا و ترکیبات ضد اشتعال در برابر حرارت بسیار مقاوم است و به آسانی شعلهور نمیشود. اهمیت این موضوع در هنگام خطر و آتش سوزی خود را نشان داده و میتواند ایمنی ساکنان خانه را بالا ببرد.

  • مقاومت در برابر شرایط جوی:

پروفیل پنجره یو پی وی سی از ترکیب وینیل کلرید، دی اکسید تیتانیوم و... تشکیل شده است. یک ترکیب بسیار مقاوم در برابر نور خورشید، سرما، گرما و رطوبت آسیبی نمیبیند و تغییر شکل و رنگ نمیدهد. بنابراین استفاده از این پروفیلها در هر شرایط جوی مناسب است.

  • زیبایی ظاهری بالا و انطباق با هر سلیقه:

زیبایی-ظاهری-بالا-و-انطباق-با-هر-سلیقه

پنجره یو پی وی سی در مدلهای گوناگونی تولید شده و با هر نوع سلیقه و دکوراسیون قابل انطباق است. معمولاً این پروفیلها به رنگ خام و سفید تولید میشوند اما قابلیت رنگ پذیری دارند و هر نوع رنگی روی آن قابل اجرا است. این پروفیل با داشتن ظاهری متناسب و گوشههای صاف و منظم جلوه زیبایی به خانه شما میدهد.

قیمت پنجره یو پی وی سی:

شاید در وهله اول به نظر برسد قیمت این نوع پنجره بسیار بالا است اما در واقع استفاده از این پروفیل در خانه کاملاً اقتصادی و به صرفه است.

درب یو پی وی سی چیست؟

درب-یو-پی-وی-سی-چیست؟

درب یو پی وی سی نیز نوعی درب دوجداره  است که از ماده UPVC ساخته میشود. استفاده از درب یو پی وی سی در کنار این نوع پنجره میتواند خانه شمارا زیبا و مقاوم کند. این نوع درب نسبت به دربهای آهنی و آلومینیومی بسیار مقاوم بوده و در طرحها و رنگهای متنوعی مطابق با هر نوع سلیقه تولید میشود. این دربها با مقاومت بالایی که دارند امنیت خانه را افزایش داده و مانند پنجره یو پی وی سی عایق صدا، حرارت و آلایندهها هستند. در فصل تابستان مانع از خروج سرمای خانه، در فصل زمستان نیز مانع از خروج هوای گرم خانه میشوند و صرفهجویی انرژی بالایی به دنبال دارند. بنا بر بررسیهای انجام شده درب یو پی وی سی تا 40 درصد مانع از هدر رفتن و اتلاف انرژی میشود.

رنگ دربهای یو پی وی سی نیز در برابر شرایط جوی مقاوم است و در رطوبت و یا نور خورشید تغییر نمیکند. امکان نفوذ حشرات و موریانه از درزها و شکافهای درب یو پی وی سی وجود ندارد. این ویژگی در کنار عایق درزها و کنارههای در مانع از ورود هر گونه حیوان و حشره موذی به خانه میشود.

آیا درب UPVC همان درب ضد آب است؟

آیا-درب-UPVC-همان-درب-ضد-آب-است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا دربهای یو پی وی سی همان دربهایی هستند که در بازار از آن به عنوان درب ضد آب یاد میشود. بله میتوان گفت یکی از مهمترین و مشهورترین دربهای ضد آب دربهای یو پی وی سی هستند که کاربرد زیادی در سازهای مدرن دارند.

خوب است بدانید دربهای یو پی وی سی به صورت معمولی نیز تولید میشوند که ضد آب نبوده و کلافها و بافت آن در برابر آب مقاوم نیستند. بنابراین قبل از خرید درب یو پی وی سی به ضد آب بودن آن توجه کنید تا از خرید خود مطمئن باشید. زیرا هر نوع درب یو پی وی سی به صورت ضد آب ساخته نشده است.

درب یو پی وی سی برای چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

استفاده از درب یو پی وی سی برای محیط خارج و داخل خانه ممکن است. این دربها در عین سبکی بسیار مقاوم هستند و قیمتی مقرون به صرفه دارند.

درب یو پی وی سی برای بالکن یا تراس:

تراس یا بالکن شما اگر بزرگ است و امکان تردد دارد بهتر است درب یو پی وی سی در آنجا نصب شود. این درب کاملاً غیر قابل نفوذ و ایمن است و مانع از نفوذ هر گونه آلودگی و سر و صدا به داخل خانه میشود.

درب UPVC برای حیاط:

درب-UPVC-برای-حیاط

درب یو پی وی سی در خانههای بزرگ و ویلایی به عنوان درب خانه قابل استفاده است. این دربها در مدلها و رنگهای مختلف ساخته شده و وزن زیادی نیز ندارند.

درب UPVC برای راهروها و راه‌پله‌ها:

از آنجایی که راهرو محل عبور و مرور است و هوای زیادی ممکن است از آنجا هدر برود استفاده از درب یو پی وی سی میتواند از هدر رفتن انرژی از این محل جلوگیری کند.

درب‌های ضد آب UPVC برای سرویس‌های بهداشتی:

یکی از محلهای مناسب برای نصب درب ضد آب یو پی وی سی، سرویس بهداشتی است. از آنجایی که این محلها در معرض آب قرار دارند بهتر است از دربهای مقاوم در برابر رطوبت در این محل استفاده شود؛ زیرا این دربها دچار پوسیدگی و خوردگی نشده و عمر بالایی دارند. رنگ دربها نیز به علت رطوبت از بین نمیروند. امکان شستشوی دربهای ضد آب یو پی وی سی با شوینده‌های معمولی نیز وجود دارد.

درب UPVC چگونه باز و بسته میشود؟

درب-UPVC-چگونه-باز-و-بسته-میشود؟

درب یو پی وی سی تنها با فشار دادن درب به سوی چارچوب بسته میشود. قفل در این وضعیت با حالت فنر به طور موقت بسته میشود. در این صورت معمولاً درب یو پی وی سی به صورت نیمه موقت بسته میشود و امکان عبور جریان هوا و سر و صدا از آن وجود دارد. برای بسته شدن کامل درب باید دستگیره به سمت بالا فشرده شود. در این حالت درب به سمت چارچوب رفته و همه درزهای بین لنگه و فریم به صورت کامل بسته میشود. امکان قفل کردن درب یو پی وی سی به وسیله کلید نیز وجود دارد.

 قیمت درب یو پی وی سی چقدر است؟

درب یو پی وی سی بسته به مدل و رنگی که دارد قیمت متفاوتی نیز دارد. معمولاً دربهای کلاسیک و دارای برش زیاد و طرحهای شیشهای به دلیل دشوار بودن تولید، قیمت بیشتری دارند در حالی که دربهای ساده و بدون طرح معمولاً قیمت کمتری دارند. به طور کلی میتوان گفت درب دوجداره و ضد آب نسبت به دربهای قدیمی و ساده گرانتر هستند.

نکات مهم در هنگام خرید درب و پنجره یو پی وی سی:

در حال حاضر تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید دربهای یو پی وی سی فعال هستند. نمایندگیهای زیادی نیز دربهای یو پی وی سی را از ترکیه و... به کشور وارد میکنند. داشتن سابقه طولانی تولید و ارائه خدمات پس از فروش از مهمترین نکات هنگام خرید و نصب درب و پنجره یو پی وی سی است. با انتخاب برند معتبر و با کیفیت خیال شما بابت تمام ویژگی و کاراییهای درب و پنجره خانه و محل کار شما آسوده خواهد بود. کمک گرفتن از مشاوران و طراحان داخلی نیز برای انتخاب درب و پنجره یو پی وی سی میتواند بسیار مهم و موثر باشد.

این مقاله چقدر مفید بود؟

۰.۰
۰نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها