سوله فوق سبک صنعتی و ویژگی های آن

۳ خرداد ۱۴۰۰

از آنجایی که روز به‌روز با توجه به پیشرفت‌های چشم‌گیری که در صنعت مشاهده می‌کنیم، صنعت سوله سازی نیز پیشرفت‌هایی داشته است و کارخانجات برای آنکه بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند به سمت این نوع از ساخت سوله حرکت کرده‌اند.

سوله فوق سبک صنعتی دارای مزایای زیادی است و همچنین هزینه‌های تمام شده ساخت آن از سوله‌های سنتی بسیار کمتر است. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل به سوله سازی و سوله‌های فوق سبک صنعتی اشاره کنیم.شما می توانید آگهی های ساخت سوله را در شهرک های صنعتی بیابید.

سوله فوق سبک صنعتی و اطلاعاتی در مورد آن:

سوله-فوق-سبک-صنعتی-و-اطلاعاتی-در-مورد-آن

در ساخت سوله‌های فوق سبک از ستون‌ها و پل‌هایی استفاده می‌شوند که از جنس پروفیل صنعتی هستند و همچنین سازه به شکل خرپایی اجرا می‌شود.

سوله‌های فوق سبک صنعتی دارای ویژگی‌های هستند که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های سوله فوق سبک صنعتی:

  • این سوله‌ها به سرعت نصب می‌شوند و همچنین در برابر نیروهای فشاری و کششی مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهند.
  • اگر سوله‌هایی که مدنظر دارید با دهانه بزرگ هستند می‌توانید آن‌ها را با این سازه‌ها به‌صورت خرپایی بسازید.
  • از لحاظ کاربری این محصول‌ها می‌توانیم بگوییم که برای قسمت‌هایی که نیاز به جرثقیل ندارند مانند انبارها و یا سالن‌های ورزشی این سوله‌ها بسیار می‌تواند مفید باشند.

سوله سبک و کارایی آن:

سوله-سبک-و-کارایی-آن

برای ساخت سوله سبک صنعتی نیز از تیرورق استفاده می‌شود و همچنین برای اینکه بتوانند ساختار قوسی شکل سقف را به وجود بیاورند از خرپاها کمک می‌گیرند.

ویژگی‌های سوله سبک صنعتی:

  • این نوع از سوله‌ها می‌تواند هزینه‌ها را تا ۲۰ درصد کاهش دهند.
  • این سوله‌ها باعث می‌شوند تا مصرف فولاد تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.
  • از این سوله‌ها می‌توان در صنایع مختلف استفاده کرد.
  • همچنین سوله‌ها برای ستون‌های خود هیچ بیرون زدگی را ایجاد نمی‌کنند.

سوله قوسی کابلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

سوله-قوسی-کابلی-چه-ویژگی‌هایی-دارد؟

این سوله‌ها از غیر آهن ساخته می‌شوند و پل اصلی آن با نورد سرد تیرآهن که به شکل قوسی در آمده است و از یک سیم بکسل قدرتمند برای اینکه این قوس باز نشود استفاده می‌شود.

مزایای سوله‌های قوسی کابلی چیست؟

  • سرعت ساخت و نصب آن بسیار بالا است و همچنین می‌تواند هزینه‌های ساخت را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.
  • در این نوع از سوله‌ها مصرف فولاد ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

سوله سازی مدرن:

سوله-سازی-مدرن

سوله سازی مدرن برای سازه‌هایی که با دهانه‌های کوچک و در حدود ۲۰ متر هستند و همچنین دارای ارتفاع کمی است، می‌تواند مفید باشد. معمولاً کسانی که نیاز به سالن‌های مرغداری و پرورش قارچ و غیره دارند از این محصول‌ها استفاده می‌کنند. به این سوله‌ها، سوله‌های ubm  و خود ایستا نیز می‌گویند.

ویژگی‌های سوله سازی مدرن:

  • این سوله‌ها از ورق‌های گالوانیزه ساخته می‌شوند و به شکل قوسی در می‌آیند.
  • برای ساخت و نصب سوله‌های مدرن نیاز به فونداسیون ندارید.
  • برای اینکه این محصول‌ها را داشته باشید می‌توانید با هزینه‌های بسیار کم به نصب این سوله‌ها بپردازید.

سوله خرپایی چیست:

یکی از انواع سوله‌های فوق سبک صنعتی سوله خرپایی است که به دلیل محدودیت در ساخت دهانه‌ها و یکی از عیوب مهمی که سوله تیر برقی و سوله ubm  دارند، استفاده کردن از آن‌ها برای ساخت مکان‌هایی که دهانه‌های بزرگ دارند الزامی است.

در سوله‌های خرپایی این مشکل دهانه‌های بزرگ رفع می‌شود و می‌توانید دهانه سازه را به هر میزان که نیاز دارید طراحی کنید و بسازید بنابراین، این ویژگی سوله‌های خرپایی باعث شده است تا در تمامی صحنه‌ها از خرپایی استفاده کنیم.

برای اینکه انسجام کافی سازه برای تحمل بارهای اضافی و همچنین بار جرثقیل‌ها افزایش پیدا کند خرپایی بر روی سوله‌ها نصب می‌شوند. با توجه به اینکه سوله‌های یو بی ام از لحاظ سکان و قدرت نمی‌توانند به‌خوبی در برابر سیل، زلزله و غیره مقاومت کنند و همچنین جرثقیل در آن‌ها نصب نمی‌شوند به همین دلیل مهندسین به سراغ این نوع سوله رفتند تا با ایجاد سوله‌های خرپایی این مشکل را بپوشانند و این محدودیت را برطرف کنند.

سوله‌های خرپایی به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که بتوانند در برابر فشار و بار بسیار زیاد تحمل و مقاومت خوبی را از خود نشان دهند.

سوله فوق سبک صنعتی خرپایی یا یو بی ام:

مشکلی که در سوله‌های یو بی ام وجود دارد این است که هزینه افراد برای حمل و نقل و ساخت آن‌ها بسیار زیاد است چرا که به تعداد بالای تیر برق نیاز است. همچنین امکان جابجایی برای این سوله‌ها وجود ندارد که همین امر باعث شد تا استقبال مردم نسبت به سوله‌های یو بی ام کاهش پیدا کند و بیشتر به سراغ سوله‌های خرپایی بروند چرا که این دو عیب در سوله‌های خرپایی برطرف شده است و مشتری می‌تواند با خیال راحت اقدام به خرید این نوع سوله‌ها کند.

یکی دیگر از مباحثی که در ساخت سوله‌ها مورد توجه مهندسان قرار گرفته است مبحث سنگینی وزن سوله‌های تیرورق است که هرچقدر میزان آن بیشتر باشد علاوه بر سنگینی سوله می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها شود. مهندسین با ساخت سوله‌های خرپایی در وزن‌های بسیار سبک به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کرده‌اند.

یکی از دلایلی که باعث شده است مردم به سراغ ساخت و نصب سوله‌های خرپایی بروند هزینه‌های تمام شده بسیار کمی است که به نسبت دیگر سوله‌ها دارد.

البته سوله‌های فوق سبک صنعتی از نوع خرپایی آن در بازار وجود دارد که از لحاظ قیمتی دارای تفاوت‌هایی است و هم یک ویژگی‌هایی را دارد که به همین منظور خریداران باید قبل از هرگونه اقدام به خرید به دنبال یک مشاور برای انتخاب مناسب باشند.

شاید یکی از سؤالاتی که داشته باشید این است که دلیل تفاوت قیمت‌ها در بعضی از سوله‌ها چیست؟ تنوع قیمت به دلیل تفاوت در نوع سازه و مهندسی سازه و همچنین فولادی که در آن به کار می‌رود است.

قیمت ساخت سوله فوق سبک صنعتی:

با توجه به اینکه جوامع و تکنولوژی دائماً در حال پیشرفت هستند و این پیشرفت بر روی ساخت سازه‌ها و همچنین مهندسی سازه‌ها نیز اثرگذار بوده است، مهندسین ساخت سوله به این نتیجه رسیده‌اند که به دنبال راهکارهایی باشند که میزان هزینه تمام شده ساخت سوله را کاهش دهند تا صرفه اقتصادی آن را بالا ببرند.

با توجه به این موضوع مهندسین اقدام به طراحی و ساخت سوله‌های فوق سبک صنعتی خرپایی کردند.این محصولات علاوه بر ویژگی‌های مثبتی که در پاراگراف‌های قبلی گفته شد می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت بسیار اثرگذار باشد و همین موضوع باعث شده است تا مشتریان بسیار زیادی را به سمت خودش جلب نماید.

در سوله‌های فوق سبک صنعتی نیاز به داشتن فونداسیون نیست و همین موضوع باعث می‌شود که بر روی قیمت ساخت سوله سبک صنعتی اثر بسیار زیادی بگذارد و باعث شود صرفه اقتصادی آن نسبت به دیگر سوله‌ها بیشتر شود؛ به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت به علت آسان بودن مونتاژ آن، این سوله‌ها به نسبت ساده‌تر است و همچنین نیاز به تسطیح خاک و گودبرداری و غیره ندارد و به حداقلی ترین میزان خود رسیده است در نتیجه باعث می‌شود تا بر روی قیمت سوله‌ها اثر بسیار زیادی بگذارد.

مراحل ساخت سوله فوق سبک صنعتی چیست؟

  • در مرحله اول باید محل نصب و احداث سوله مشخص شود.
  • مرحله دوم باید به این موضوع توجه کنید که چه ابعادی نیاز دارید چرا که ابعاد سوله می‌تواند هم بر روی کار شما اثر بگذارد و هم بر روی قیمت آن اثرگذار باشد.
  • در مرحله سوم باید در خصوص روش ساخت سوله اطلاعاتی را پیدا کنید و به دنبال معایب و مزایای هر یک از سوله‌ها باشید و درنتیجه بتوانید با یک انتخاب مناسب ارزان‌ترین و بهترین سوله را انتخاب نمایید.
  • در مرحله چهارم طراحی و تهیه نقشه سازه بسیار اهمیت زیادی دارد و شما باید دفترچه محاسبات سوله را به دست بیاورید و یک قرارداد صحیح با طرف مقابل به امضا برسانید.
  • در مرحله پنجم شما باید یک زمین مناسب را انتخاب کنید و آن را آماده سازی کنید تا سازه را بر روی آن نصب نمایید.
  • در مرحله ششم با توجه به نقشه‌ای که در مراحل قبلی برای سازه خود طراحی کرده‌اید، به سراغ ساخته سوله با توجه به نقشه می‌روید.
  • در مرحله هفتم شما باید به نصب و فونداسیون بندی سازه بپردازید و در آخرین مرحله سوله شما آماده بهره‌برداری و استفاده کردن است.

ویژگی‌های ساخت سوله فوق سبک صنعتی:

ویژگی‌های-ساخت-سوله-فوق-سبک-صنعتی

مهم‌ترین ویژگی که می‌توان به آن اشاره کرد هزینه تمام شده این نوع سوله‌هاست که باعث شده است تا مردم بسیار نسبت به آن‌ها استقبال داشته باشند. ویژگی‌های دیگری که این سوله‌ها دارند این است که وزن آن‌ها بسیار کم است که به همین دلیل باعث شده تا استفاده فولاد در آن‌ها به کمترین میزان ممکن برسد که درنتیجه بر روی قیمت‌ها نیز اثر بسیار زیادی دارد.

از طرف دیگر ساخت این سوله‌ها توسط یک تیم بسیار وارد و قهار بوده است که این محصولات را طراحی کردند و اگر شما نیز بتوانید برای ساخت و نصب سوله از این تیم خوب استفاده کنید این افراد به دلیل داشتن مهارت و دانش کافی می‌تواند هزینه‌های جاری را نیز مدیریت کنند و قیمت نهایی را نیز کاهش دهند.

به یاد داشته باشید که اگر به دنبال خرید سوله فوق سبک صنعتی هستید نیازمند دانش کافی در این باره خواهید بود. اگر شما این دانش را ندارید نمی‌توانید به‌خوبی در خصوص انتخاب سوله فوق سبک صنعتی تصمیم‌گیری کنید پس باید از یک مشاوره در این حوزه بهره ببرید و با راهنمایی‌های او بتوانید بهترین نوع سوله را انتخاب کنید.

کاربردهای سوله فوق سبک صنعتی:

با توجه به اینکه مشاغل گوناگونی در صنعت کشور وجود دارند، از همین رو با توجه به ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند یکی از انواع سوله‌ها را انتخاب کنند؛ اما در خصوص ویژگی‌های سوله و کاربرد آن می‌توانیم به: کسب و کارهای حوزه ورزشی و سالن ورزشی، مرغداری، پرورش قارچ و... اشاره کنیم.

در انتها امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم.

این مقاله چقدر مفید بود؟

۰.۰
۰نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها