پردرآمد ترین محصولات کشاورزی در ایران

۲ مهر ۱۴۰۰

در ایران کشاورزی از مشاغل پردرآمد و پرسود محسوب می شود. البته میزان این سوددهی به عوامل زیادی بستگی دارد. با رعایت نکات ویژه و برنامه ریزی صحیح برای کشاورزی می توان سود زیادی از آن کسب کرد. در این مقاله سعی داریم به معرفی پردرآمد ترین محصولات کشاورزی در ایران بپردازیم. اگر شما نیز قصد آشنایی و کسب اطلاعات درباره این کسب و کار را دارید، در ادامه با ما در این مقاله همراه باشید.

سایت شهرک های صنعتی اولین سامانه درج آگهی صنعتی، املاک و مستغلات در شهرک ها و نواحی صنعتی ایران است که با ورود به سایت می توانید آگهی های خود را در سامانه اختصاصی شهرک های صنعتی درج کنید.

صادرات و واردات کشاورزی در ایران

صادرات و واردات کشاورزی در ایران

عراق مهمترین مقصد صادرات محصولات کشاورزی ایران محسوب می شود. پس از عراق سایر کشورها نظیر: امارات متحده، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و... از مقاصد صادرات محصولات کشاورزی ایران هستند. بخش عمده صادرات محصولات کشاورزی مربوط به محصولاتی مانند پسته، هندوانه، سیب، گوجه، سیب زمینی، زعفران و خرما است.

کشورهای امارات متحده، هند، پاکستان، سوئیس، لیتوانی، هلند، ترکیه، استرالیا، انگلیس و روسیه نیز از وارد کننده های اصلی محصولات کشاورزی به ایران هستند. عمده این واردات شامل: گندم، برنج، ذرت، روغن سویا، کلزا، تخمه آفتابگردان، شکر، پنبه، چای و موز است.

پسته از پردرآمدترین صادرات ایران است. در سال 2015 بیش از 170 هزار تن به ارزش 1.5 میلیارد دلار به 45 کشور جهان صادر شد و ایران را به بزرگترین صادرکننده پسته در جهان تبدیل کرد.

مقاصد اصلی صادرات پسته، هنگ گنگ، ویتنام، امارات و ترکیه است. عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر، اردن و مصر از سایر مشتریان پسته ایرانی هستند.

شما می توانید طبق اطلاعات بیان شده در بالا سودآور و پردرآمدترین محصولات کشاورزی در ایران را شناسایی و برای کاشت آنها اقدام کنید.

یک کسب و کار پرسود

یک کسب و کار پرسود

معمولا پیش از انجام هرکاری مقدار سودآوری و درآمد حاصل از آن را محاسبه می کنیم و در پی راه هایی برای افزایش میزان درآمد نهایی هستیم. کشاورزی از پرسودترین مشاغل به ویژه در ایران است. زیرا نیاز به محصولات کشاورزی همواره در جریان است و متقاضیان زیادی دارد.

امروزه فناوری ها و روش های نوین برای کشاورزی وجود دارد که میزان محصول دهی را ضمن کاهش نیازها افزایش داده و همچنین انجام فرآیندهای کشاورزی را تا حدود زیادی نسبت به گذشته آسان کرده است.

محصولات کشاورزی پردرآمد در ایران

گندم

گندم از ضروری ترین غلات است و به عنوان غذای اصلی استفاده می شود و در انواع مختلف صنایع کاربرد دارد. کشت گندم می تواند یک کسب و کار پرسود برای شما باشد.

محصولات کشاورزی پردرآمد در ایران

بیشتر بدانید:

 کشاورزی صنعتی چیست؟

گلخانه صنعتی چیست و انواع آن

پسته

پسته نیز از سودآورترین محصولات است. البته کاشت پسته به صبر و زمان زیادی نیاز دارد. در کاشت پسته باید نکات و روش هایی برای نگهداری به کار برد تا کیفیت محصول نهایی افزایش یابد.

برنج

برنج کاری نیز از کسب و کارهای پرسود، به ویژه در شمال کشور است. برنج ایرانی به دلیل عطر و طعم مطلوبی که دارد در بازار داخلی و خارجی طرفداران و متقاضیان فراوانی دارد.

زعفران

زعفران از گرانترین محصولات کشاورزی است. از این رو کشت زعفران می تواند از پردرآمدترین کسب و کار ها باشد. زعفران عمدتاً در آب و هوای معتدل کشت می شود. زعفران متقاضیان زیادی در صنایع غذایی و دارویی دارد. از این  رو میزان فروش آن بالا است.

آلوئه ورا

امروزه گیاه آلوئه ورا بسیار مورد توجه قرار گرفته و میزان استفاده از آن تا حدود زیادی افزایش یافته است. آلوئه ورا خواص و فواید زیادی داشته و از این رو به طور عمده در صنایع آرایشی بهداشتی و همچنین صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می شود. این گیاه نوعی کاکتوس بوده و به آبیاری نیازی ندارد. کشت آلوئه ورا بسیار آسان بوده و متقاضیان زیادی در داخل دارد. همچنین میزان صادرات این گیاه نیز بالا است.

محصولات کشاورزی پردرآمد در ایران،زعفران

راه هایی برای افزایش درآمد از کشت محصولات کشاورزی

کسب و کارها در زمینه کشاورزی ممکن است با فراز و نشیب های اقتصادی رو به رو شوند. امروزه کشاورزان با بسیاری از چالش ها نظیر: رکود اقتصادی، محدودیت های زمانی، افزایش قیمت بذر، کود و مواد شمیایی و... روبه رو هستند. با این حال روش های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها کشاورزان بتوانند سودآوری خود را افزایش دهند.

هزینه های اولیه را کاهش دهید

در فرآیندهای اولیه کشت و کار سعی کنید با تحقیق و کسب اطلاعات، موارد به صرفه را انتخاب کنید. اما حتماً توجه داشته باشید که این کاهش هزینه ها در کیفیت محصول نهایی تأثیر منفی نداشته باشد.

از افراد با تجربه بهره بگیرید

در انجام فرآیندهای کشاورزی همیشه سعی کنید از تجربه افراد استفاده کنید. این مورد برای تمام افراد صدق می کند. کارگرانی پرتلاش و با تجربه برای مزرعه خود استخدام کنید. همچنین از مهندسان و متخصصان با تجربه در زمینه کشاورزی کمک بگیرید. برای افزایش کارایی و اشتیاق افراد دستمزدهای تشویقی و مزایا در نظر بگیرید. این کار به افزایش انگیزه و دقت افراد در انجام فرآیندهای کشت و کار کمک می کند.

از خدمات برون سپاری استفاده کنید

در شرایط سخت اقتصادی، استفاده از خدمات برون سپاری برای انجام مواردی همچون: حسابداری، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی و بازایابی تجاری برای فروش محصول، در افزایش سودآوری تا حدود زیادی مؤثر است.

حتی در این موارد می توانید فردی را به طور تمام وقت برای مزرعه خود استخدام کنید. بدین ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که فردی متخصص بر فعالیت های مزرعه نظارت داشته و آنها را کنترل می کند.

آگاهی خود را از فرآیندهای کشاورزی خود افزایش دهید

آگاهی خود را از فرآیندهای کشاورزی افزایش دهید

در واقع برای افزایش سودآوری در کشت محصولات کشاورزی باید همیشه اطلاعات خود را در زمینه موردنظر به روز نگه دارید. از بازار فروش محصول، میزان تقاضا، عمده مشتریان و میزان کشت و... به طور کامل و مکرر اطلاع داشته باشید.

متنوع و متفاوت باشید

در بازار کشاورزی کنونیف بیشتر کشاورزان به انجام ریسک و به کاربردن روش های جدید تمایلی ندارند. این موضوع رقابت را برای فروش محصولات افزایش می دهد. شما می توانید با استفاده از روش های جدید و ایجاد تنوع، به برند و محصولات خود اعتبار بیشتری ببخشید. می توانید در این زمینه از متخصصان کمک گرفته و برنامه ریزی مناسبی برای ایجاد تنوع در تولید محصولات در نظر بگیرید.

با روش های ذکر شده تا حدودی می توانید درآمد و سودآوری را افزایش دهید. اما حتماً توجه داشته باشید که هر کاری، برای پیشرفت و بهبود، به زمان و صبر برای کسب تجربه نیاز است.

در این مطلب از سایت  شهرک های صنعتی به بررسی و معرفی پردرآمدترین محصولات کشاورزی در ایران پرداختیم. در آخر توجه داشته باشید که پیش از انجام هر کاری بهتر است با متخصصان و افراد با تجربه درباره فعالیت موردنظر مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. بدین منظور پیش از اقدام به کشت و کشاورزی از مهندسان و کشاورزان با تجربه کمک بگیرید.

این مقاله چقدر مفید بود؟

۰.۰
۰نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها