کابینت سازی و انواع کابینت

۱ دی ۱۴۰۰

امروزه کابینت سازی به یکی از پردرآمدترین مشاغل روز دنیا تبدیل شده است زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند که مدل های قدیمی کابینت خود را عوض کنند یا به طور کلی در منزل جدیدی سکونت یافته اند که کابینت ندارد. بنابراین کابینت سازان با توضیح انواع کابینت و ارائه تصاویری به مشتری آنها را از مدل های روز و قیمت هر مدل کابینت آگاه می‌کنند‌‌.

آگهی های انواع تجهیزات صنعتی را در سایت شهرکهای صنعتی ببینید.

کابینت ها نقش مهمی در مرتب بودن منزل ما به خصوص آشپزخانه دارد و اینکه چه کسی به طراحی کابینت و نصب آن برای ما بپردازد اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا بسیاری افراد از توانایی و مهارت کافی در زمینه ساخت کابینت برخوردار نیستند و با این کار باعث می شود که مشتری از نتیجه رضایت نداشته باشد و دیگر سفارش کارهای بعدی خود را به آنها نسپارند. به همین دلیل قبل از اینکه به سفارش ساخت کابینت بپردازید سعی کنید که به خوبی تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهید تا مرکز مناسب جهت این کار انتخاب کنید. اشخاصی که به عنوان کابینت‌ساز فعالیت می کنند و زمینه شغلی آنها این است باید تمام تلاش خود را بکنند که مشتریانی که به آنها مراجعه می کنند را از هر لحاظ راضی نگه دارند هر چه کیفیت کار و نتیجه محصول بهتر باشد میزان مشتریان شما بالاتر می رود و و شما با مهارت تر خواهید شد پس تمام سعی خود را به کار ببرید که تمامی کسانی که به شما سفارش ساخت کابینت می دهند را راضی نگه دارید. و حتی الامکان از به کار بردن متریال بی کیفیت در ساخت کابینت خودداری کنید زیرا مشتری از شما یک کار با کیفیت می خواهد از آنجایی که افراد به صورت روزانه با کابینتها سر و کار دارند باید از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند که در اثر تمیز کردن یا سایر موارد سریعاً دچار آسیب نشوند اما متأسفانه برخی از افراد با وجود اینکه کابینتهای با کیفیتی برای آنها ساخته شده است به دلیل عدم رعایت نکات ضروری جهت استفاده از انواع کابینت باعث رساندن آسیب به آنها می شوند.

همانطور که گفتیم کابینت‌ها از متریال مختلفی تشکیل شده اند به همین دلیل نحوه استفاده و مواردی نظیر تمیز کردن در هر کدام متفاوت است پس از اینکه کابینت های شما توسط کابینت ساز مربوطه ساخته شد باید نحوه استفاده از مواد شوینده و سایر موارد را از آنها بپرسید تا در مدت زمان کوتاهی دچار مشکلاتی نظیر پوسیدگی شکستگی و سایر موارد در کابینتهای خود نشوید در ادامه شما را با انواع متریال به کار رفته در ساخت کابینت و همچنین انواع مدلهای کابینت آشنا می کنیم.

انواع کابینت

انواع کابینت

  • کابینت فلزی
  • کابینت چوبی
  • کابینت های گلاس
  • کابینت انزو
  • کابینت با روکش چوب
  • کابینت ام دی اف
  • کابینت ممبران

کابینت فلزی

کابینت فلزی

در چند سال اخیر که شاید زیاد هم از آن فاصله نداریم ابتدا کابینت هایی از جنس فلز راهی بازار شدند و اکثر افراد ترجیح می دادند که این نوع کابینت ها را در طرح ها و رنگ های مختلف برای منزل خود را سفارش دهند و به همین دلیل کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کردند ابتدا به اندازه گیری دقیق و موارد دیگر می پرداختند سپس پس از آماده شدن آنها را در آشپزخانه مشتری نصب می‌کردند اما این نوع کابینت ها مشکلاتی داشتند که باعث می شد افراد به کابینت هایی با جنس های دیگر روی بیاورند یکی از این مشکلات زنگ زدگی و پوسیدگی داخل کابینت بود هنگامی که آب از زیر ظرفشویی چکه می کرد این کابینت ها سریعا دچار مشکلاتی مانند زنگ زدگی و از بین رفتن و سوراخ شدن می شدند. با اینکه کابینت های فلزی در طرح ها و رنگ های متنوعی ارائه می‌شدند اما مدت زمان زیادی دوام نیاوردند و افراد سعی کردند که این نوع کابینت ها را با مدلهای جدید با جنس ام دی اف و ... تعویض کنند.

کابینت چوبی

از مدت زمان های دور تا به الان کابینت های چوبی از پرطرفدارترین مدل های کابینت هستند و در عین حال از قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های مشابه برخوردارند به همین دلیل تنها افرادی به سفارش این نوع کابینت می‌پردازند که از لحاظ مالی مشکلی برای سفارش نداشته باشند.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس

نوع دیگری از کابینت ها که طرفداران مخصوص به خود را دارد کابینت های هایگلاس می باشند که دارای مغزی ام دی اف و روکش براق پلاستیکی هستند این کابینت ها بسیار رایج می باشند و طرفداران زیادی دارند. از لحاظ طرح و رنگ  کابینت سازان حرفه ای می‌توانند مدل های مختلفی را برای شما بسازند و در آشپزخانه نصب کنند. قیمت بستگی به عوامل مختلفی دارد. برای مثال تعداد کابینت و تعداد ورقی که برای ساخت استفاده می‌شود و همچنین نصب آن تعیین کننده هزینه نهایی می باشد که توسط کابینت ساز مشخص می‌شود.

کابینت های انزو

شاید اسم این مدل کابینت را زیاد شنیده باشید زیرا از لحاظ ظاهری بسیار شیک و مدرن هستند اما باید به شما بگوییم که انزو مدل یک نوع کابینت نیست بلکه نام یک برند است که در ایران به دلیل تقلید از آن نام این مدل کابینت ها را گذاشتند اما در واقع می‌توانیم بگوییم که این مدل کابینت طرح انزو است از لحاظ متریال به کار رفته می توانیم به مغزی این مدل اشاره کرد. جنس آن ام دی اف است. اما تفاوتی که با سایر مدل ها دارد این است که برای ساخت این نوع کابینت از ام دی اف با قطر بیشتری استفاده می کنند. سپس به وسیله دستگاه پرس آن را روکش وکیوم می کنند.

کابینت ام دی اف

کابینت هایی که از جنس ام دی اف هستند از رایج ترین و کاربردی ترین مدل هایی هستند که افراد برای آشپزخانه خود سفارش می دهند. در واقع ام دی اف مخفف یک کلمه انگلیسی به معنای تخته فیبر با چگالی متوسط است، کاربرد این نوع تخته‌ها در صنعت کابینت سازی بسیار زیاد است زیرا هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و هم جواب و مقاومت شان در برابر رطوبت و سایر موارد بسیار زیاد است. این نوع کابینت ها در مدل ها و رنگ های متعددی برای مشتری ها طراحی می‌شوند و خوشبختانه تا به حال میزان رضایت از این نوع کابینت بسیار بالا بوده است.

کابینت با روکش چوب

کابینت با روکش چوب

یک مدل دیگر از کابینت ها، کابینت هایی هستند که مغزی آنها می تواند از نئوپان یا ام دی اف باشد اما روکش آن ها چوبی است از لحاظ ظاهری این مدل کابینت ها بسیار زیبا و جذاب هستند البته سفارش این نوع کابینت بستگی به سلیقه مشتری دارد. از لحاظ رنگ و مدل نیز متغیر هستند و به سفارش مشتری طراحی می شوند.

کابینت ممبران

کابینت های ممبران نیز جز مدل های بسیار شیک و پر طرفدار محسوب می شوند. مغزی این نوع کابینت ها می تواند ام دی اف و نئوپان باشد اما روکش آنها وکیوم یا پی‌وی‌سی است که قابلیت‌های متعددی چون تمیز کردن با دستمال مرطوب دارند. زیرا مقاومت این نوع کابینت ها در برابر رطوبت بسیار بالا است و طول عمر قابل قبولی دارند.

کابینت ملامینه

یکی از رایج ترین اصطلاحی که در بین کابینت سازان و افراد عادی به کار می رود کابینت ملامینه است. البته به کار بردن این نوع نام برای ورق کابینت اشتباه است زیرا ملامینه روکشی است که بر روی ام دی اف یا نئوپان کشیده می شود. نئوپان نیز یک نوع ورق است که از خرده های چوب درشت، رزین  و چسب ساخته می شود و سپس روکش ملامینه بر روی آن کشیده می‌شود. البته این نوع ورق از لحاظ مقاومت در برابر رطوبت و فشار، قدرت بسیار کمتری نسبت به ورق ام دی اف دارد.‌به همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند که از ام دی اف با روکش ملامینه جهت کابینت سازی استفاده کنند زیرا از دوام بالاتری برخوردار است.

بدنه و درب کابینت از چه جنسی است؟

بدنه و درب کابینت از چه جنسی است؟

بدنه کابینت

بدنه کابینت یا یونیت، معمولاً در ساخت و طراحی کابینت دیده نمی‌شود. بنابراین بیشتر از ام دی اف سفید رنگ در ساخت آن استفاده می کنند.

درب کابینت

درب کابینت معمولاً قسمتی است که قابل رؤیت است بنابراین این قسمت باید بنا به سلیقه مشتری از جنس ام دی اف هایگلاس و ... باشد.

قیمت کابینت ام دی اف

قیمت انواع کابینت به عوامل مختلفی بستگی دارد. همانطور که گفتیم کابینت ها از متریال متعددی ساخته می‌شوند. بنابراین میزان تعرفه و هزینه‌ای که برای ساخت آنها در نظر گرفته می شود نیز متفاوت است برای مثال کابینت های ام دی اف به دلیل مقاومت بالایی که دارند معمولاً از قیمت بالاتری نسبت به کابینت های نئوپان با روکش ملامینه برخوردارند. کابینت های دیگر نیز از قیمت های متعددی برخوردارند و همانطور که گفتیم کابینت های چوبی معمولاً تعرفه بالایی دارند و برای افرادی مناسب است که به هزینه اهمیتی نمی دهند. از لحاظ زیبایی همه این مدل ها جلوه خاص خود را دارند زیرا اگر کابینت‌ساز از مهارت بالایی در ساخت کابینت برخوردار باشد می تواند با متریال مختلف کابینت هایی با طرح های به روز و جدید بسازد قیمت انواع مدل کابینت نیز بسته به قیمت ورق مورد استفاده در آن متفاوت است.

آگهی های خدمات و تجهیزات صنعتی را در سایت شهرک های صنعتی بیابید.

این مقاله چقدر مفید بود؟

۰.۰
۰نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها