مخمل پاش صنعتی

۴ مهر ۱۴۰۰

در این مقاله قصد داریم شما را با مخمل پاش صنعتی آشنا نماییم ولی قبل از پرداختن به این موضوع ابتدا قصد داریم اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار داده و بعد به سراغ دستگاه مورد نیاز برای این کار برویم پس اگر شما از علاقه‌مندان به این صنعت هستید می توانید در این مقاله شهرک های صنعتی با ما همراه شوید.

دستگاه مخمل پاش صنعتی

تعریف مخمل پاشی

مخمل پاشی، صنعتی است که شما با استفاده از دستگاه های مخصوص می توانید به راحتی با پاشش مخمل به سطوح مورد نظر خود یک‌ لایه مخملی ایجاد نمایید که شبیه به مخمل باشد به گونه ای که به نظر میرسد که یک پارچه مخملی بر روی سطح مورد نظر چسبانده شده است. در بعضی موارد ممکن است بسیاری از پارچه های مخملی در بازار نیز از این طریق تولید شده باشند زیرا نتیجه کار شباهت بسیار زیادی به اصل پارچه داشته و همچنین قیمت تمام شده کمتری را نیز به همراه خواهد داشت.

استفاده از مخمل پاش های صنعتی می تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد به طور مثال اگر در اجسام سه بعدی و زاویه دار شما بخواهید از پارچه های مخمل استفاده کنید دچار مشکل شده و در بعضی مواقع ممکن است پارچه در هنگام‌ کار دچار چروک شود و کار نصب را برای شما دچار مشکل کند اما اگر شما از روش مخمل پاش بهره ببرید دیگر این مشکلات را نخواهید داشت و این در صورتی است که شما تفاوت چندانی بین دو روش مشاهده نخواهید کرد.

علاوه بر این بسیاری از افراد در برش الگو مطابق اشکال هندسی دچار مشکل هستند که استفاده از این‌ روش می تواند این مشکل را نیز رفع کند و به علاوه به شخص نیز کمک می کند تا در زمان‌ و هزینه های خود صرفه جویی کند. همچنین یکی از مزایای که می‌‌ توان با استفاده از مخمل پاش صنعتی به دست آورد ایجاد طرح های مخملی است، زیرا پودر های مخمل در جایی قرار می‌ گیرند که چسب خورده باشد از این رو شما می توانید از طریق شابلون و یا حتی دست طرح های مخملی ایجاد کنید.

نکته مهم دیگری که در رابطه با این کار می توان بیان نمود این موضوع است شما امکان استفاده از مخمل در سایز های مختلف را دارید، زیرا پودر مخمل از پرز های برش خورده‌ی الیاف ایجاد شده و می توان آن ها را در اندازه های ۵/.  میلیمتر تا ۱۰ میلیمتر سفارش داد از این رو این روش می تواند سلیقه هایی مختلف را پاسخگو باشد.

و اما روش کار با دستگاه مخمل پاش صنعتی به این صورت است که پودر مخمل درون ظرف این‌ دستگاه ریخته شده و از طریق اعمال ولتاژ بالا از طرف دستگاه مخمل پاش، الکتریسیته ساکن به پودر های مخمل القا شده و سبب می‌ شود الیاف به بیرون پرتاب شوند و نکته مهم تری که در ادامه این مطلب می توان بیان نمود این است که به دلیل بار الکتریکی که در پودر مخمل وجود دارد، الیاف به صورت ایستاده داخل چسب فرو رفته و پوشش یکنواخت و برجسته ای را کاملا شبیه به پارچه مخمل است ایجاد می کند.

صنعت مخمل پاشی

همچنین شما برای این که بتوانید یک سطح مخملی ایجاد کنید علاوه بر این که به یک دستگاه مخمل پاش صنعتی و پودر مخمل احتیاج دارید به چسب نیز برای اجرای این کار نیاز دارید. نوع چسبی که باید در این کار مورد استفاده قرار بگیرد کاملا بستگی به سطحی دارد که شما قصد دارید بر روی آن‌ کار مخمل پاشی را انجام بدهید به صورت مثال برای مخمل پاشی روی چوب می توان از چسب چوب استفاده کنید همچنین برای انجام این کار بر روی پارچه می توانید از چسب پلاستیزول یا انواع چسب های دیگر که مخصوص پارچه است استفاده کنید. دقت کنید که نوع چسب و کیفیتی که چسب دارد نقش بسیاری در کیفیت و نتیجه کار دارد به طور مثال اگر چسب شما ضد آب باشد کار شما نیز ضد آب خواهد بود و اگر از استحکام کافی برخودار باشد می تواند پایه پودر مخمل را به خوبی درون خود نگه داشته و در نتیجه شما از یک کار با دوامی را خواهید داشت.

 این که چسب با چه روشی به کار زده شود کاملا بستگی به نوع کار شما دارد ولی باید حتما توجه داشته باشید چسب باید با یک ضخامت و غلظت مناسب بر روی سطح کار قرار بگیرد تا نتیجه کار از کیفیت مناسبی برخودار باشد.

پودر مخمل

معرفی انواع پودر مخمل

پودر مخمل ایرانی

پودر مخمل ایرانی از الیاف پنبه درست شده است و با اندازه ۵/. میلیمتر عرضه می شود که دارای تنوع رنگی محدود است که شما می تواند در هنگام‌ انتخاب رنگ مورد نظر خود از کاتالوگ رنگ مخمل بهره ببرید، پودر های آکریلیک پرز پنبه و کتان و پلی استر از تولیدات این گروه ایرانی است. به خاطر داشته باشید که هرچه اندازه پودر مخمل بلند تر باشد کیفیت و نرمی کار بیشتر است.

پودر مخمل ترکیه ای

پودر مخمل ترکیه ای در جنس های مختلفی از جمله:

  • پلی آمید
  • ویسکوز
  • پلی استر است.

پودر مخملی که از جنس پلی آمید است از پلاستیک تشکیل شده که با لیزر های مجهز خرد می شود و در بین پودر ها از نرمی و لطافت بیشتری برخودار است، پلی آمید برای افرادی که به دنبال یک محصول خاص و پر استفاده هستند یک گزینه عالی به شمار می آید، پلی استر نیز از پلاستیک تشکیل شده ولی از نرمی و لطافت کمتری نسبت به پلی آمید برخوردار است، ویسکوز نیز از جنس پارچه بوده و از نظر کیفیت همانند پلی آمید است ولی از نظر بارداری از کیفیت پایین تری برخودار است.

انواع پودر مخمل

هر کدام از انواع پودرهای مخمل دارای مزایا و معایبی هستند که شما باید متناسب با کیفیت و کاری که قصد انجام آن را توسط دستگاه مخمل پاش صنعتی بر روی کار دارید انتخاب کنید.

موارد کاربردی مخمل پاش صنعتی

استفاده از این روش در صنایع نساجی کاربرد بسیاری دارد که از آن برای ایجاد طرح های مخملی بر روی تیشرت، پارچه، لباس و همچنین پارچه های مبلی بهره گرفته می شود، ایجاد یک طرح برجسته بر روی لباس می تواند جلوه زیبایی را به لباس بدهد، همچنین از مخمل پاش صنعتی در صنعت خودرو سازی نیز بهره گرفته می شود به این صورت که از این روش برای دکور داخلی خودرو به منظور جلوگیری از انعکاس نور خورشید از سطح داشبورد و یا سطوح صاف ماشین استفاده می شود.

 همچنین از این روش برای ایجاد دکور بر روی دیوار ها، داخل جعبه بلندگو های صادراتی، بر روی چسب های شیشه ای، دکوراسیون و ویترین های زرگری و آباژور های چوبی نیز استفاده می شود.   

دستگاه مخمل پاش صنعتی

یکی‌ از انواع دستگاه های مخمل پاش، می توان به دستگاه مخمل پاش صنعتی اشاره نمود که می توانید قدرت بسیار ویژه ای را برای کار کردن با این نوع دستگاه در نظر بگیرید زیرا این دستگاه بدون خطر برق گرفتگی کیفیت و سلامت کار را برای شما تضمین کرده و بهره گیری از سیستم توربو سوئیچ این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید یک تشخیص کاملا حرفه ای برای انواع زاویه ها و گوشه ها در هنگام پاشش داشته باشید، علاوه بر این دستگاه مخمل پاش صنعتی دارای مدار تست و عیب یابی است که شما به صورت ۲۴ ساعته می توانید با این دستگاه کار کنید و شاهد تراکم بالا و چسبندگی بی نظیر که ایجاد می کند باشید.

کاربرد دستگاه مخمل پاش

البته کیفیت و کارایی مخمل پاش صنعتی به قطعات اصلی دستگاه مربوط شده که سلامت و طول عمر دستگاه را تضمین می کند، همچنین شما هنگام استفاده از مخمل پاش صنتعی هیچ گونه افت در این دستگاه را مشاهده نمی کنید و در واقع این مورد را می توان به عنوان یک مزیت برای دستگاه مخمل پاش به حساب آورد.

شما در این دستگاه می توانید میدان الکتریکی دستگاه را تنظیم نموده و همچنین محافظ برق را نیز مدیریت کنید و علاوه بر این محفظه را می توانید در بهترین حالت ممکن تعویض نمایید، سعی کنید که از دستگاه مخمل پاش صنعتی که دارای کیفیت مناسب هستند به درستی استفاده کنید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی با آن کار کنید.

معرفی مزایای مخمل پاش صنعتی

  • می توانید به  صورت ۲۴ ساعته از آن استفاده کنید.
  • بدون برق گرفتگی است.
  • از قطعات و برد کره ای در آن استفاده شده است.
  • دارای دسته ای سبک با پوشش بسیار قوی است.
  • افت ولتاژ در هنگام کار را مشاهده نمی کنید.
  • سبک و قابل حمل است.
  • دارای دسته ای سبک با پاشش قوی است.
  • قابلیت تنظیم میدان الکتریکی را دارد.
  • خروجی ۱۴۰ ولت

مخمل پاش خانگی

دستگاه مخمل پاش در دو مدل خانگی و صنعتی است که در این مقاله شهرک های صنعتی در مورد دستگاه مخمل پاش صنعتی با شما صحبت کردیم و بیان نمودیم که این دستگاه برای چه مواردی کاربرد دارد. همچنین اگر شما در هنگام خرید یک دستگاه مخمل پاش به کیفیت آن توجه کنید می توانید برای مدت زمان طولانی از آن برای انجام کار های خود بهره ببرید. علاوه بر این در هنگام خرید دستگاه مخمل پاش به مواردی همچون تنظیم قدرت پاشش و قدم برق گرفتگی آن نیز توجه کنید.

امید است که توانسته باشیم در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

این مقاله چقدر مفید بود؟

۰.۰
۰نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها