معرفی ۲۰ ابزار دستی پر کاربرد و ضروری

۱ مرداد ۱۴۰۰

در این مقاله قصد داریم تا ۲۰ ابزار دستی پرکاربرد و ضروری را در منزل به شما عزیزان معرفی نماییم، که با آشنایی و تهیه آن ها در هنگام نیاز در منزل بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته و استفاده کنید.پیشنهاد می کنیم به آگهی های وب سایت شهرک های صنعتی سری بزنید.

ابزارهای دستی:

ابزارهای دستی زیادی وجود دارند که دارای کاربرد فراوانی هستند ولی در این بخش قصد داریم چند نمونه از ابزارهای دستی پرکاربرد در منزل را برای شما بیان کنیم.

انبردست:

انبردست یکی از انواع ابزارهای دستی پر کاربرد و ضروری در منزل است که به صورت دو دسته و دو فک‌ است این ابزار به گونه ای طراحی شده است که با نزدیک شدن دو دسته به یک دیگر دو فک نیز به هم نزدیک می شوند و شما با قرار دادن هر وسیله ای در بین دو فک‌ می توانید به آن فشار وارد کنید. لبه های فک ها دارای شیار هستند تا با استحکاک بیشتر مانع لغزش قطعه در هنگام کار شود.

البته لبه ی صاف هم در دو فک وجود دارد که با استفاده از آن می توانید انواع سیم را برش داده و یا قطعه فلزی را با فشار ببرید. وجود این ابزار در منزل می تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند.

سیم چین:

این وسیله همان گونه که از نامش مشخص است بیشتر برای بریدن سیم و بیرون آوردن روکش سیم مورد استفاده قرار می گیرد، دو فک به نسبت تیزی که سیم بین آن ها قرار میگیرد و با اعمال نیرو به دسته ها سیم‌ و یا روکش آن ها قطع می شود. سیم چین را می توان به عنوان یکی از ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل دانست.

دم باریک:

دم باریک شبیه به انبردست است و تفاوتی که با آن دارد اینست که اندازه ی فک های آن بلندتر و باریک تر است و قدرت کمتری نسبت به انبردست دارد و بیشتر در مواردی که قطعه در جایی که فضای کمی است و امکان دسترسی وجود ندارد مورد استفاده قرار میگیرد.

انبر قفلی:

انبر قفلی در واقع کاربرد انبردست را دارد با این تفاوت که قفل اتوماتیک آن کار را آسانتر کرده و اعمال نیروی بیشتری را می تواند به قطعه مورد نظر وارد کند، همچنین وجود یک پیچ برای تنظیم کردن‌ میزان باز و بسته شدن فک ها و وجود یک‌ فنر قوی داخل دسته ها باعث می شود که تا مکانیزم اعمال نیرو به خوبی برای قفل شدن و اعمال نیرو فعال باشد.

اره دستی:

یکی دیگر از ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل اره دستی است، زیرا شما برای هرس کردن شاخه های درختان باغچه و بریدن چوب نیاز به اره دارید از این رو وجود اره دستی در منزل می تواند به شما کمک فراوانی بکند، البته لازم است که بگوییم استفاده از اره برقی نیازمند مهارت است که ممکن است همه افراد این مهارت را نداشته باشند از این رو انتخاب یک اره دستی محکم گزینه بهتری است.

آچارها:

از آچارها به منظور باز و بسته کردن و یا جلوگیری از چرخیدن پیچ و مهره ها استفاده می شود، برای این که شما بتوانید یک آچار خوب و با دوام تهیه نموده که سالیان سال بتوانید از آن استفاده کنید لازم است که یک آچار با جنس کروم وانادیوم را خریداری کنید.

پیچ و مهره ها دارای سایز های مختلفی هستند که آچارها متناسب با سایز آن ها طراحی و ساخته می شوند، آچارهایی همچون: شلاقی، فرانسه و کلاغی از جمله ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل و یا محل کار هستند.

البته آچارهای دوسو و چهارسو از ساده ترین نوع آن ها هستند که بعضی از آن ها دارای فاز متر نیز می باشند و فاز و یا نول بودن سیم برق را به شما نشان می دهند، شما با تهیه این آچارها می توانید بیشتر کارهای منزل خود را به راحتی انجام بدهید.

متر دستی:

متر دستی نیز یکی دیگر از انواع ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل است، زیرا شما برای تعویض و یا اندازه گیری بسیاری از لوازم منزل خود که قصد خرید آن ها را  دارید نیازمند متر هستید، باید در هنگام خرید متر به تیز نبودن لبه های متر و داشتن گیره ثابت نگهدارنده توجه داشته باشید.

مترهای ساده ۳ تا ۵ متری در بازار موجود هستند که برای استفاده در منزل مناسب می باشند، علاوه بر این مترهای لیزری نیز در بازار موجود هستند که شما با استفاده از آن ها می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن اندازه گیری های لازم را انجام بدهید.

چکش:

چکش یکی دیگر از انواع ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل است که برای وارد کردن ضربه از آن استفاده می شود که در انواع مختلفی از جمله: دسته چوبی، تمام لاستیکی، ژله‌ای و تمام فلزی وجود دارند، علاوه بر استفاده در منزل می توانید از آن در صافکاری و کاشی کاری نیز بهره بگیرید.

کاتر:

کاترها دارای انواع مختلفی هستند، از جمله کاتر و یا کاردک شیشه پاک کن بزرگ و کوچک که برای تمیز کردن سطوح و یا شیشه از آن ها استفاده می کنند علاوه بر این کاترهای موکت نیز وجود دارند که در انواع پلاستیکی و سربی در بازار موجود هستند.

تراز دستی:

شما می توانید از تراز دستی برای صاف کردن و تراز نمودن وسایل منزل خود همانند قاب و یخچال بهره ببرید، زیرا وسایل برقی مانند یخچال و ماشین لباسشویی اگر تراز نباشند در هنگام کارکردن صدای بلند و بدی را تولید می کنند که ممکن است این صدا آزاردهنده باشد.

بیل:

بیل نیز یکی دیگر از انواع ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل است که از آن برای کندن زمین و برداشتن خاک استفاده می شود که دارای تیغه های مختلفی هستند به گونه ای که هرچه خاک محکم تر باشد نیاز است که تیغه بیل نوک تیز تر باشد.

چنگک باغی:

از چنگک باغی برای جمع آوری برگ های داخل باغ و باغچه و پوک کردن و جا به جایی خاک ها استفاده می شود که دارای دندانه هستند، همچنین از این ابزار برای از بین بردن ریشه های علف هرز نیز می توان استفاده کرد. این ابزار برای خانه های ویلایی و همچنین خانه هایی که دارای باغچه هستند لازم و ضروری است.

نوار چسب داکت:

این ابزار برای انجام کارهای سریع و موقتی مثل ترک خوردن لوله بسیار مناسب می باشد، به طور مثال اگر لوله در منزل شما ترک خورد می توانید با استفاده از نوارهای ضخیم داکت برای تعمیر موقت آن استفاده کنید.

چراغ قوه:

چراغ قوه را می توان به عنوان یکی دیگر از انواع ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل به حساب آورد که جایگزین مناسبی برای نبود برق هستند. از این رو شما می توانید یک چراغ قوه با برد بالا و نور کم تهیه نموده و در کنار ابزارهای کاربردی منزل خود قرار بدهید و اهمیت وجود آن را درک کنید.

دستکش:

دستکش را نیز می توان به عنوان یکی دیگر از ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل به حساب آورد، زیرا در بعضی موارد استفاده نکردن از آن می تواند بسیار خطر آفرین باشد و سبب ایجاد مشکل برای فرد شود، دستکش ها دارای انواع مختلفی هستند از جمله: دستکش های نخی، کف مواد، ضد برش و ژله ای و دستکش های مخصوص جوشکاری که بیشتر در موارد صنعتی کاربرد دارند. اگر شما در منزل به مواد شوینده حساسیت دارید لازم است که در هنگام‌ استفاده از آن ها حتما از دستکش استفاده کنید.

چسب زن:

دستگاه چسب زن دارای انواع مختلفی است که برای هر چسبی دستگاه مخصوص وجود دارد، به طور مثال به دستگاه چسب سیلیکون پمپ چسب آکواریوم نیز گفته می شود که دارای انواع فلزی و پلاستیکی هستند و به دستگاه چسب پهن اصطلاحا چسب کش نیز گفته می شود  که دارای مدل های دسته دار و بدون دسته دار هستند، وجود این دستگاه نیز ممکن است گاهی در منزل برای شما کاربرد داشته باشد و به آن احتیاج پیدا کنید.

انبر پرچ:

انبرپرچ وسیله پرکاربردی است،عملکردش به این صورتست که دو صفحه یا دو قطعه را به هم متصل می کند.انبرپرچ مانند دیگر انبرهایی که معرفی کردیم به تنهایی کاربردی ندارد و باید به همراه خود پرچ مورد استفاده قرار بگیرد، به این صورت که پرچ داخل نوک انبر قرار میگیرد و آن را داخل سوراخ هایی که روی سطوح مورد نظر از قبل ایجاد نموده اید قرار می دهید و سپس با چندین بار باز و بسته کردن انبر پرچ به صورت خود به خود داخل سوراخ را پر می کنند و دو سطح به هم متصل می شود.

پیچ گوشتی:

پیچ گوشتی نیز یکی دیگر از انواع ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل است که دارای انواع مختلفی است، از جمله دوسو و چهارسو که در مدل های ضربه خور و ۶ گوش موجود هستند همچنین پیچ گوشتی هایی با سر ۶ پر وجود دارند.

آچار فرانسه:

آچار فرانسه یکی از پرکاربرد ترین نوع آچارها است در سایز های مختلفی وجود دارد که با تنظیم نمودن فک آن می توانید سایز های مختلفی از پیچ و مهره را  باز و بسته کنید.

دریل:

یکی دیگر از ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل دریل برقی است که از آن برای سوراخ کردن دیوار و یا بستن آینه و وسایل دیگر استفاده می شود. این ابزار می تواند به راحتی بر روی دیوارهای سخت و سفت سوراخ ایجاد کند، اگر قصد خرید این وسیله را برای منزل دارید می توانید نوع ساده آن را خریداری کنید، در هنگام خرید به نوع برند، قدرت و دوام آن توجه کنید.

تهیه و استفاده از این ابزارها می تواند به شما در راحت تر انجام شدن کارهای منزل کمک‌ فراوانی بکند.  امید است که توانسته باشیم ابزارهای دستی پرکاربرد و ضروری در منزل را برای شما به خوبی بیان نموده باشیم.

این مقاله چقدر مفید بود؟

۰.۰
۰نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها