نکات مهم خرید دستگاه‌های صنایع لبنی

۱ خرداد ۱۴۰۰

برای اینکه بتوانید دستگاه‌های صنایع لبنی را خریداری کنید نیاز دارید تا اطلاعات خود را در خصوص آن‌ها و فروشندگان این دستگاه‌ها بالا ببرید تا بتوانید دستگاه‌های صنایع لبنی خود را از بهترین مکان ممکن انتخاب و خریداری کنید.

با توجه به اهمیت این نکته در این مقاله قصد داریم تا در مورد دستگاه‌های صنایع لبنی و ویژگی هر یک با شما صحبت کنیم. این مقاله می‌تواند برای کسانی که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ایجاد کسب‌وکار لبنی و دستگاه‌های لبنی هستند، مفید واقع شود.

اگر نیاز به تعمیر ,تعویض و تهیه دستگاه ها و ماشین آلات کارخانه خود هستید ما به شما توصیه می کنیم به آگهی های دستگاه ها و ماشین الات مواد غذایی,  وب سایت شهرکهای صنعتی سری بزنید.

کارگاه‌های تولیدی مواد لبنی و دستگاه‌های لبنی:

کارگاه‌های-تولیدی-مواد-لبنی-و-دستگاه‌های-لبنی

اگر در تولید محصولات لبنی از تجهیزات با کیفیت بالا استفاده کنید، نقش مهم آن را زمانی احساس می‌کنید که رضایت مشتریان را لمس می‌کنید. این کار می‌تواند علاوه بر افزایش کیفیت محصولاتتان باعث کاهش هزینه‌های تمام شده محصول شما بشود.

ابزارهای زیادی در جهت تولید یک محصول لبنی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به دستگاه‌های شیردوشی اتوماتیک، دستگاه‌های مخصوص پختن شیر، بیدون ها یا همان ظرف‌های استاندارد حمل شیر، دستگاه‌های پاستوریزه کردن شیر، دستگاه‌های تولیدکننده دوغ، ماست، کره و ... اشاره کنیم.

این دستگاه‌ها که در مراکز تولیدی لبنیات استفاده می‌شوند، در مراحلی از انجام کار استفاده می‌شوند و اگر از تمامی این دستگاه‌ها در خط تولید بهره ببرید، می‌تواند باعث شود تا کیفیت کار شما بسیار بالا رود و هزینه‌های تمام شده شما را کاهش دهد.

در هنگام خرید و نگهداری از محصول باید نکاتی را رعایت کنید که در هر زمینه به مهم‌ترین نکات اشاره خواهیم کرد.

مهم‌ترین نکاتی که در دستگاه‌های صنایع لبنی باید رعایت کنید:

مهم‌ترین-نکاتی-که-در-دستگاه‌های-صنایع-لبنی-باید-رعایت-کنید

به بدنه دستگاه توجه کنید:

همان‌طور که می دانید وسایلی در تولید محصولات لبنی دخیل هستند که با مواد و متریال اولیه که همان لبنیات است، ارتباط مستقیمی دارند و با آن‌ها برخورد می‌کنند؛ از همین رو باید به بدنه دستگاه‌ها کاملاً دقت کرد تا کوچک ترین زنگ‌زدگی یا فرسودگی نداشته باشد چرا که باعث آلودگی محصول نهایی می‌شود.

معمولاً دستگاه‌های صنایع لبنی از استیل ضدزنگ غیر مغناطیسی تهیه می‌شوند تا ایمنی بالایی در این زمینه داشته باشد و در برابر زنگ‌زدگی مقاومت مطلوبی داشته باشد.

بدنه ضدزنگ برای این دستگاه‌ها از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که این دستگاه‌ها باید به صورت مرتب بعد از استفاده شست و شوی کامل بشوند و در برابر آب زیاد قرار می‌گیرند و همین موضوع می‌تواند باعث شود که احتمال زنگ‌زدگی آن‌ها زیاد شود.

به سیستم گرمایشی یا سرمایشی توجه کنید:

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه جدی داشته باشید سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی دستگاه است. باید از سیستم‌هایی استفاده کنید که بتوانند به خوبی تولید گرمایش و سرمایش را با میزان درجه استانداردی داشته باشند. با توجه به اینکه ضعیف بودن این سیستم می‌تواند باعث شود تا قیمت کالا کمتر باشد اما باید توجه کنید که این کار می‌تواند به شکل جدی کیفیت محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد و کیفیت را به شدت پایین آورد.

در تضمین کیفیت برند تولیدکننده مهم است:

یکی از موارد بسیار مهم که باید مورد توجه افراد خریدار دستگاه‌های صنایع لبنی قرار بگیرد برندهای سازنده هستند که باید این برندهای مختلف را به خوبی بررسی کرد تا بهترین خرید را افراد داشته باشند.

برندهای مختلف کاملاً در این سمت حرکت می‌کنند که بتوانند استاندارهای مورد نیاز این صنعت را به حیطه عمل بیاوردند و رضایت افراد را ایجاد کنند. همین موضوع باعث شده است تا افراد زیادی نسبت به شرکت‌های تولیدکننده بزرگ، تمایل زیادی داشته باشند.

تولید کنندگان زیادی وجود دارند که از لحاظ کیفیت دائماً در تلاشند تا رضایت حداکثری مشتریان را به وجود بیاورند و از این رو در تولید محصولات نکاتی را رعایت می‌کنند که کمک می‌کند تا کیفیت تولید محصولات بسیار بالا بروند. البته سیستم جامع خدمات فروش نیز می‌تواند بسیار در افزایش فروش اثرگذار باشد و سیستم‌هایی که این ویژگی را دارا هستند اولویت خریداران هستند.

در خصوص عملکرد دستگاه‌های صنایع لبنی بیشتر بدانید:

در-خصوص-عملکرد-دستگاه‌های-صنایع-لبنی-بیشتر-بدانید

نقش شیر دوش در دستگاه‌های صنایع لبنی:

کار شیردوش‌های دامی این است که شیردوشی دام‌ها را به صورت اتوماتیک انجام دهند. این محصولات به طور جدی می‌تواند در جهت افزایش کیفیت و سلامت محصول تولید شده اثرگذار باشد و در سرعت تولید را نیز به شکل چشمگیری افزایش دهد.

با استفاده از شیردوش‌های اتوماتیک با بالاترین سرعت ممکن به شیردوشی دام‌ها می‌پردازد و چندین دام را در یک لحظه می‌توان با آن وسایل و در بالاترین سرعت کامل دوشید. همچنین در جهت سلامت بهداشت مواد لبنی و ... اثرگذار می باشد.

در صورتی که نیاز به اتوماتیک بودن آن ندارید می‌توانید از ابزارهای دستی این شیر دوش استفاده کنید و با داشتن نیروی انسانی از طریق اهرم به شیردوشی دام‌ها بپردازید.

نقش ظروف حمل شیر در دستگاه‌های صنایع لبنی:

نام دیگر این دستگاه بیدون یا ظرف حمل شیر است که از اسم آن نیز می‌توان به وظیفه این ابزار پی برد. این ظروف برای حمل آسان‌تر شیر به کار برده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در این خصوص رعایت شود جنس ساخت این ظرف است و باید از استیل یا آلومینیوم باشد تا کمترین میزان آلودگی را برای محصول تولید شده داشته باشد.

نقش شیر سردکن در دستگاه‌های صنایع لبنی:

یکی از مهم‌ترین ابزارها که کاربرد بسیاری در تولید صنایع لبنی دارند، شیر سردکن ها می‌باشند و در پروسه تولید مواد لبنی در کارگاه‌ها یا کارخانه‌های لبنیاتی نقش بسیاری دارند. یکی از وظایفی که این وسیله دارد، هم زدن شیر با سرعت آرام و پیوسته است که با سرعت بسیار کم شیر را هم میزند و با خنک کردن شیر در جهت حفاظت از شیر حرکت می‌کند تا شیر آلوده نشود.

مواد ساخته شده در این ابزار نیز استیل است تا محصول از هرگونه عیب و نقص دور شود و وسیله مورد نظر نیز از زنگ‌زدگی و خرابی دور شود.

اگر از شیر سردکن‌های مدرن‌تر استفاده کنید، آن‌ها می‌توانند به شما یک سیستم مخصوص‌تری را ارائه دهند که میزان دمای داخل مخزن را تست کند و یا بتوانید میزان دمای داخل مخزن را تنظیم کنید و یا تغییر بدهید.

ترموستات‌های مخصوصی که در شیر سردکن‌های مدرن وجود دارد باعث می‌شود تا دمای شیر دائماً تست شود و اگر دمای داخل آن از میزانی که برایش تعیین شده بیشتر شود با خاموش کردن خودکار موتور باعث کاهش دما می‌شود و اگر دما نیز از میزان مورد نظر کمتر شود، قدرت سرمایشی را افزایش می‌دهد تا میزان دما به حد مطلوب خود برسد.

نقش سپراتور خامه در دستگاه‌های صنایع لبنی:

این وسیله زمانی به کار میاید که بخواهید شیر تازه را از شیر بدون چربی و خامه تفکیک کنید. شیر اسکیم شیری است که از جداسازی کل چربی به وجود میاید. شیر پس از آن که از سپراتور عبور می‌کند، برحسب میزان چربی مورد نیاز، تهیه می‌شود. برای اینکه شیرهای متفاوت با درجه چربی متفاوت تولید شود باید از این ابزار عبور کند و به میزان مورد نیاز از آن چربی کاسته شود و یا به آن خامه تزریق کرد که به میزان چربی مورد نظر برسد.

نقش کلاریفایر در دستگاه‌های صنایع لبنی:

این ابزار در زمانی استفاده می‌شود که شیر آلوده شده باشد و یا مشکوک به آلودگی باشد. در چنین شرایطی از کلاریفایر استفاده می‌شود تا آلودگی‌ها و ناخالصی‌های شیر به حداقل‌ترین میزان ممکن برسد.

نقش پاستوریزاتور در دستگاه‌های صنایع لبنی:

-نقش-پاستوریزاتور در-دستگاه‌های- صنایع-لبنی

یکی از دستگاه‌های صنایع لبنی که بسیار مهم و پراهمیت است، پاستوریزاتور هست که باعث می‌شود شیر خالص شود و دوام و تازگی آن نیز افزایش پیدا کند. پاستوریزاتور یک عملی است که نقش حرارت در آن بسیار زیاد می‌باشد که این حرارت کمک می‌کند تا تمامی میکروب‌ها یا موارد بیماری‌زا از آن خارج شود.

میزان دمایی که در پاستوریزاتور استفاده می‌شود مختلف است اما در حال حاضر بیشتر کارخانه‌ها حرارت را به صورت مداوم یا تند وارد می‌کنند. در چنین حالتی میزان دمای وارد شده به شیر 75 درجه است و مدت زمان آن نیز 15 ثانیه خواهد بود. شیر پس از آنکه این مرحله را پشت سر می‌گذارد به سرعت تا دمای 5 درجه کاهش حرارت را به خود می‌بیند.

نقش هموژنایزر در دستگاه‌های صنایع لبنی:

برای اینکه چربی شیر از بین نرود و از آن خارج نشود، قبل از آن که شیر وارد دستگاه پاستورایزر شود، وارد هموژنایزر می‌شود تا آن را هموژن کند و چربی شیر را نگه دارد. هدف استفاده کردن از آن این است که اعمال مکانیکی بر روی شیر خامه و محصولات مایع انجام شود و گلبول‌های چربی در آن‌ها همگن و فشرده شود.

چربی شیر، چیزی است که به شیر یک طعم خامه مانند می‌دهد و به نسبت چرب می‌باشد. این ابزار نیز به دلیل اهمیت زیادی که دارد و همچنین به دلیل در ارتباط بودن با آن با شیر، بدنه آن از جنس استیل است تا از آسیب‌های احتمالی و زنگ‌زدگی‌ها جلوگیری شود.

در انتها امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید واقع شده باشد.

 

این مقاله چقدر مفید بود؟

۰.۰
۰نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها