سرمایه لازم برای راه اندازی کارگاه طلاسازی

۱ دی ۱۴۰۰

اگر شما هم به دنبال تأسیس یک کارگاه طلاسازی هستید. و می خواهید به کسب و کار خود رونق ببخشید. تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. تا شما را با روش های تأسیس کارگاه طلاسازی و چگونگی گسترش آن آشنا کنیم.

طلاسازی یکی از شغلهای پرهزینه و البته با ظرافت های زیاد است. نباید بدون اطلاعات و دانش کافی وارد آن شد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کارگاه مخصوص طلاسازی راه اندازی کنید. سعی کنید که در ابتدا بازار کار را به خوبی بشناسید و موارد مرتبط با آن را ارزیابی کنید.

برای مثال باید تلاش کنید اطلاعات کافی در زمینه مشاغل مشابه به دست آورید. از قدرت رقیبان خود آگاه شوید. در ابتدا باید بدانید که چقدر می خواهید برای این کار هزینه کنید. و اینکه آیا خودتان می خواهید این کار را انجام دهید یا اینکه آن را به دیگران بسپارید. این عوامل می‌تواند بر هزینه تأسیس کارگاه طلاسازی تأثیر به سزایی بگذارد. اما در واقع چیزی که مهم است این است که بتوانید به بهترین وجه ممکن مشتریان زیادی را جذب کسب و کار خود کنید. و به این وسیله شغل خود را به دیگران معرفی کنید.

 طلاسازی یکی از جذابترین و در عین حال با صرفه ترین مشاغل است. بنابراین بسیاری از افرادی که دارای سرمایه مناسبی هستند. به فکر تأسیس آن می باشند. اما باید بدانید که این کار نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر تکنیک ها و ویژگی های مخصوص به خود را دارد. البته هر کسی نمی تواند به راحتی از پس آن بر بیاید. بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید. که با کوله باری از دانش و اطلاعات و همچنین یادگیری مهارت های تخصصی در این زمینه، وارد این کسب و کار شوید.

 

برای دیدن آگهی های فروش تجهیزات و دستگاههای صنعتی به سایت شهرکهای صنعتی مراجعه کنید.

مراحل راه اندازی کارگاه طلاسازی

مراحل راه اندازی کارگاه طلاسازی

اولین قدم: گذراندن آموزش های مرتبط با راه اندازی کارگاه طلاسازی

اولین و مهمترین اقدامی که باید برای راه اندازی کارگاه طلاسازی انجام دهید. این است که دوره های آموزشی این مهارت را به بهترین وجه ممکن بگذرانید. تا بتوانید کسب و کار خود را به بهترین شکل راه اندازی کنید. در صورتی که آموزش های دیده شده کاربردی و درست باشند و شما هم واقعاً هدفتان یادگیری و کسب مهارت در این زمینه باشد. می توانید به خوبی با دریافت آموزش های ویژه به راه اندازی کارگاه طلاسازی بپردازید.

مطمئناً بدون گذراندن دوره های آموزشی شما نمی توانید به خوبی به راه اندازی کارگاه طلاسازی بپردازید. علاوه بر این پس از گذراندن دوره آموزشی باید به شناخت بازار و افرادی که هدف شما هستند بپردازید. طلا و جواهرات از قیمت بالایی برخوردارند. بنابراین هر کسی توان خرید آنها را ندارد. در نتیجه شما با یک قشر خاصی در ارتباط هستید. و باید به شناخت کامل این قشر بپردازید. زیرا شما برای آنها محصولات خود را تولید می کنید. اگر باب سلیقه و مورد پسند آنها نباشد. در حقیقت شما در کار خود شکست خورده‌اید. مواردی که در این میان وجود دارد این است. علمی که شما به آن نیاز دارید تنها علم جواهر سازی و طلا سازی نیست. بلکه باید از اطلاعات دقیقی راجع به بازاریابی و جلب مشتری نیز برخوردار باشید.

 امروزه مشاغل زیادی در بازار وجود دارند. که توانسته‌اند با یک سرمایه اندک به جایگاه بالایی دست پیدا کنند. و علت موفقیت این مشاغل شناسایی دقیق بازار و جامعه هدف است که به صورت اصولی صورت گرفته است. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است. قبل از هر کاری و قبل از اینکه اقدام به تأسیس هر شغل می کنید. ابتدا باید برنامه ریزی دقیق و منظم و منسجمی برای آن کار داشته باشید. در صورتی که تنها یک هزینه دارید و می خواهید بدون هیچ برنامه ریزی شغل مورد نظر خود را تأسیس کنید. مطمئن باشید که به مرور زمان در این مسیر متوقف خواهید شد. و مطمئناً شکست خواهید خورد. دلیل آن عدم برنامه‌ریزی و نداشتن اصول مشخص برای تأسیس آن کار بوده است‌.

 

چیزی که باید در برنامه ریزی خود لحاظ کنید. این است که مقداری هزینه دارید و می خواهید بر روی چه نوع جواهراتی کار کنید. آیا برای فروش محصولات نیاز دارید.  یا می خواهید به صورت اینترنتی از طریق راه اندازی یک وب سایت به فروش جواهرات بپردازید. یکی دیگر از راههای فروش نیز ارائه محصولات در نمایشگاه های هفتگی طلا و جواهرات است. بنابراین باید مشخص کنیم که دقیقا می‌خواهید فروشتان به چه صورت باشد. پس از اینکه مشخص کردید که دقیقاً نحوه فروش به چه صورت است. و اینکه آیا خودتان می خواهید این کار را انجام دهید یا با استخدام پرسنل کار خود را ادامه دهید. میزان هزینه برای راه اندازی کارگاه طلاسازی را مشخص کنید.

دومین قدم: تقسیم سرمایه برای خرید تجهیزات کارگاه طلاسازی و تهیه مکان کارگاه

دومین قدم تقسیم سرمایه برای خرید تجهیزات کارگاه طلا سازی و تهیه مکان کارگاه

دومین قدمی که باید برای تأسیس کارگاه طلا سازی برداری این است. که هزینه خود را برای امور مختلف این شغل تقسیم بندی کنید. همانطور که گفتیم ابتدا باید جامعه هدف و نوع جواهراتی که می خواهید بسازید را مشخص کنید. در صورتی که این مورد از قبل تعیین شده باشد. هزینه آن نیز مشخص است. پس از آن در صورتی که نیازمند یک مرکز یا یک کارگاه برای تولید طلا و جواهر هستید. باید به دنبال یک کارگاه مناسب در سطح شهر باشید. که بتوانید شغل مورد نظر خود را به راحتی در آن راه اندازی کنید. البته باید هزینه آن را در نظر داشته باشید.

 

علاوه بر این برای راه اندازی کارگاه طلاسازی باید یک سری تجهیزات کامل جهت انجام این کار کنار بگذارید. و مشخص کنید که چه تعداد پرسنل برای این کار نیازمندید. البته این به مقدار سرمایه شما بستگی دارد. گاهی اوقات میزان سرمایه فردی که خواهان راه اندازی کارگاه طلاسازی است بسیار زیاد است. و از این بابت مشکل خاصی ندارد. اما گاهی افراد با یک هزینه کم می خواهند کار خود را راه‌اندازی کنند. بنابراین باید به چنین مواردی توجه ویژه داشته باشند. زیرا اگر بدون برنامه به استخدام پرسنل زیادی بپردازند. نمی توانند در کار خود موفق شوند. بنابراین باید تمامی این موارد بر اساس اصول مشخص صورت بگیرد. نکته دیگر این است که حتماً از قیمت روز طلا و خدمات طلاسازی مطلع شوید. تا در این زمینه به مشکلی بر نخورید.

قدم سوم: دریافت پروانه و مجوز کار

قدم سوم برای راه اندازی کارگاه طلاسازی دریافت پروانه و مجوز تأسیس کارگاه طلاسازی است. این کار نیازمند یک سری شرایط ویژه می باشد. که فرد مؤسس باید دارای همه آنها باشد. در ادامه شما را با برخی از این شرایط آشنا می کنیم:

شرایط لازم برای شخص متقاضی دریافت پروانه و مجوز کارگاه طلاسازی

شرایط لازم برای شخص متقاضی دریافت پروانه و مجوز کارگاه طلاسازی.jpg

شرایط عمومی

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی
  • داشتن کارت پایان خدمت
  • تدین به دین مبین اسلام و یکی از ادیان رسمی مطرح در قانون اساسی کشور
  • دارا بودن سلامت جسمانی کامل
  • عدم مشغول بودن در مشاغل سازمانی و دولتی که مانع فعالیت شما در کارگاه طلاسازی می شود.

شرایط ویژه و اختصاصی جهت تأسیس کارگاره طلاسازی

  • حداقل سن ۲۰ سال
  • داشتن توانایی جسمانی و مهارت ویژه جهت کار در کارگاه طلاسازی
  • داشتن سکونت دائمی در شهری که کارگاه راه اندازی شده است.
  • معرفی یک مکان مناسب جهت راه اندازی کارگاه طلاسازی، این مکان نباید مسکونی باشد.

برای دریافت مجوز تأسیس کارگاه طلاسازی چه مدارکی نیاز است؟

برای دریافت مجوز تأسیس کارگاه طلاسازی چه مدارکی نیاز است؟

برای دریافت مجوز تأسیس کارگاه طلاسازی به یکسری مدارک نیازمندید. در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم.

  1. پر کردن فرم تقاضا
  2. ارائه اصل کارت پایان خدمت(مخصوص آقایان)
  3. ارائه اصل اساس نامه شرکت
  4. اصل شناسنامه و کارت ملی

آیا می توانم به صورت ماهانه در کارگاه طلاسازی به کسب درآمد بالا برسم؟

بسیاری افراد پس از تأسیس کارگاه طلاسازی این سوال را می‌پرسند. که آیا می‌توان به صورت ماهانه به کسب درآمد بسیار بالا رسید. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم. شغل طلا سازی یکی از پرهزینه‌ترین و در عین حال پردرآمدترین مشاغل موجود در بازار است. هر کسی توانایی راه اندازی این کارگاه را ندارد. بنابراین شخصی که تصمیم به راه اندازی این کارگاه و چنین شغلی می‌ گیرد. مطمئناً انتظار دارد که به کسب درآمد بالایی برسد. اما متأسفانه برخی از افراد به دلیل این که بی برنامه و بدون داشتن اطلاعات و دانش تخصصی در این زمینه شروع به کار می کنند. به بن بست می رسند. و ممکن است در کار خود شکست بخورند. برای هزینه های خود برنامه مشخصی در نظر نگرفته اند.

بنابراین می توانیم پاسخ این سوال را اینگونه بدهیم. در صورتی که با برنامه ریزی مشخص و کسب دانش و مهارت های مورد نیاز اقدام به فعالیت در این زمینه کنید. مطمئناً در کسب و کار مربوط به طلاسازی به درآمد بسیار بالایی خواهید رسید. ولی اگر بدون برنامه و بدون دانش بازاریابی به فعالیت در این زمینه بپردازید. مطمئناً متحمل ضررهای زیادی خواهید شد. همانطور که گفتیم بازاریابی در این حوزه بسیار اهمیت دارد. امروزه مشاغل بسیار زیادی توانستند به وسیله بازاریابی جایگاه خود را از صفر به ۱۰۰ برسانند. بنابراین شما هم به عنوان مؤسس یک کارگاه طلا سازی می توانید. به بهترین وجه ممکن شغل خود را ارتقا ببخشید و به کسب درآمد ماهانه برسید.

سخن آخر

فقط کافی است که کمی همت داشته باشید. و با صبر و حوصله کار خود را پیش ببرید. مسلماً هر کاری در ابتدا با یکسری از فراز و نشیب هایی روبرو است. و ممکن است که در ماه های اول به جای اینکه کسب سود کنید. تنها به خرید وسایل ضروری یا پرداخت اجاره بپردازید. اما اگر با برنامه ریزی دقیق وارد این شده باشید. مطمئناً می توانید در مدت کوتاهی این دوره را بگذرانید. و به کسب درآمد بالا دست پیدا کنید. امیدواریم که در این مقاله از سایت شهرکهای صنعتی توانسته باشیم شما را با شرایط و ویژگی‌های تأسیس کارگاه طلاسازی آشنا کرده باشیم.

آگهی های املاک تجاری را در سایت شهرهای جدید ببینید.

این مقاله چقدر مفید بود؟

۴.۰
۲نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها