سردخانه ها و روش نگهداری گوشت

۱ مرداد ۱۴۰۰

نگهداری گوشت های خام در قصابی باید در شرایط کاملاً بهداشتی و البته بدون قطع زنجیره سرما در هر زمان انجام شود. مدتها پیش، اجداد ما به یک واقعیت بسیار مهم پی برده اند; با ذخیره صحیح غذا، آنها می توانند آن را از فساد محافظت کنند. ذخیره گوشت همیشه برای ما مهم بوده و در گذشته، مردم برای زنده ماندن در زمستان های طولانی و سرد، گوشت می کشیدند یا پخته می کردند. بعدها، همین نوع حفاظت برای حفظ غذای ملوانانی که در سفرهای طولانی اقیانوس حرکت می کردند، مورد استفاده قرار گرفت. امروزه ما درک کرده ایم که نگهداری مناسب غذا در دمای مناسب به از بین بردن و حتی جلوگیری از تهاجم / تکثیر میکروارگانیسم ها کمک می کند و این بستگی زیادی به تبرید و انجماد دارد. با این مقاله در شهرک های صنعتی همراه ما باشید.

نحوه نگهداری صحیح گوشت:

نحوه نگهداری صحیح گوشت

دستورالعمل های ذخیره سازی زیر باید اعمال شود:

  •     از تماس مستقیم محصولات با زمین خودداری کنید.
  •     گوشت تازه را در کنار سایر محصولات (محصولات پخته شده ، میوه ها و سبزیجات و غیره) ذخیره نکنید.
  •     اجازه دهید گردش هوا به اندازه کافی در محفظه ها انجام شود.
  •     از زمان ذخیره توصیه شده تجاوز نکنید.
  •     برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن اتاق ها و محل ها از برنامه تمیز کردن استفاده کنید.
  •     بررسی کنید که دوربین ها دمای مورد نیاز را حفظ کنند.

 

باید به خاطر داشته باشیم که اصول اساسی که باید بر کار در صنعت گوشت حاکم باشد در عبارت منعکس شده است: این کار را سریع، تمیز و سرد انجام دهید.

لازم به ذکر است که رنگ محیطی که قصابی در آن فعالیت می کند، ترجیحاً باید روشن باشد، در صورت امکان سفید باشد، زیرا احساس پاکیزگی به مصرف کننده می دهد و بنابراین به او کمک می کند تا بدون هیچ گونه مزاحمت دیگر محصول را خریداری کنند. گوشتی که قصد خرید آن را دارید با نهایت رعایت بهداشت انجام شده است.

به طور کلی، هر زمان که با گوشت کار می کنیم باید:

  •          درجه بالایی از بهداشت شخصی را رعایت کنید: لباسهای منحصر به فرد و تمیز، دستهای خود را خوب بشویید، از کارهایی که ممکن است عامل آلودگی باشد مانند سیگار کشیدن، غذا

                  خوردن و غیره، محافظت از بریدگیها و زخمها و رعایت نگرشهای بهداشتی خودداری کنید.

  •          تجهیزات، ظروف و سطوح را در شرایط  کامل حفاظت و نظافت نگه دارید.
  •          تمام سطوحی که در آن گوشت مورد استفاده قرار می گیرد باید از مواد ضد آب ساخته شده و به راحتی تمیز و ضد عفونی شوند. چوب نباید استفاده شود.
  •          کلیه سازه های نگهدارنده (میزها ، چرخ دستی ها ، سینی ها ...) باید در شرایط عالی نگهداری شوند و به صورت دوره ای شسته و ضد عفونی می شوند.
  •          از ظروف و سطوح مختلف برای دست زدن به مواد اولیه و محصولات نهایی یا تمیز کردن و ضدعفونی کردن آنها از قبل استفاده کنید.
  •          رعایت بهداشت دقیق در محل و انبارها:
  •          از یک برنامه تمیز کردن و ضد عفونی مناسب استفاده کنید.

دوام انواع گوشت در برابر فاسد شدن:

دوام انواع گوشت

  • گوشت گوساله تازه را می توان یک روز در یخچال معمولی حفظ نمود. مطمئن شوید رنگ گوشتی که می خرید قرمز روشن باشد.
  • می توانید گوشت گوسفند تازه را به مدت یک روز در یخچال نگهداری کنید. گوشت گوسفند یک گوشت نسبتاً بدون چربی است، حاوی پروتئین با کیفیت بالا و یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل است.
  • گوشت طیور بسته بندی شده را می توان به مدت 6 ماه در فریزر -18 درجه سانتی گراد نگهداری کرد. گوشت مرغ منبع اصلی غذایی در سطح جهان است و در سراسر جهان پرورش می یابد.

وجود سردخانه ها چه مزیت هایی دارد؟

  • در زمان های قدیم نیز برای نگهداری طولانی مدت گوشت و مواد غذایی فاسد شدنی از چاله برفی استفاده می کردند.اگرچه امروزه دیگر از برف استفاده نمی شود، زیرا عملکرد قدیم و مدرن یکسان است، این اصطلاح هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.
  •  با وجود سرد خانه ها مواد گوشتی مدت بیشتری حفظ می شوند و از رشد باکتری ها و آلودگی های احتمالی که می تواند باعث مسمومیت غذایی شود جلوگیری می کند.
  • مواد گوشتی در معرض اکسیژن و هوا آلودگی ها را به خود جذب می کنند. برای جلوگیری از این امر، از سرد خانه ها برای نگهداری بلند مدت یا کوتاه مدت مواد غذایی استفاده می شود. 
  • سرما توسط یک سیستم تبرید فشاری تولید می شود که از جریان الکتریکی تغذیه می کند و گاهی اوقات توسط یک سیستم جذب با استفاده از نفت سفید یا گاز بوتان به عنوان سوخت.

        لازم به یادآوری است که گوشت خام غذایی است که اغلب می تواند بسیار آلوده باشد.

  •  گوشت تازه و محصولات گوشتی فرآوری شده مانند سوسیس و گوشت گاو ذرت باید در یخچال نگهداری شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. با این حال ، آیا محدودیت زمانی برای ذخیره گوشت در یخچال وجود دارد؟

موضوعاتی که باید در نظر گرفت تا وضعیت گوشت در حین نگهداری تازه بماند:

نگهداری گوشت

علاوه بر در نظر گرفتن مدت زمان نگهداری گوشت ، چندین مورد دیگر که قبل از پردازش گوشت برای شما اهمیت ندارد، موارد زیر است:

  • بهتر است قبل از نگهداری گوشت تازه را برش دهید.
  • گوشت خام را در یک ظرف تمیز و محکم بسته (بدون هوا) نگهداری کنید.
  • هنگام خرید گوشت بسته بندی شده ، دستورالعمل های ذخیره سازی ذکر شده روی بسته بندی را دنبال کنید.
  • قبل از پردازش گوشت بسته بندی شده ، تاریخ انقضا را بررسی کنید. اگر کهنه یا پوسیده است آن را دور بیندازید.
  • هنگام نگهداری در یخچال ، گوشت پخته و گوشت خام را جدا کنید.
  • گوشت را با تاریخ و نام برچسب گذاری کنید تا بدانید زمان شروع به ورود آن به یخچال چگونه است و همچنین تشخیص آن از گوشت های دیگر آسان باشد.
  • دوباره گوشت ذوب شده را فریز نکنید.
  • پس از برداشتن گوشتی که در یخچال ذخیره یا منجمد شده است ، همه چیز را فوراً پردازش کنید تا باقی مانده ای که باید دوباره فریز شود باقی نماند.انجماد مجدد گوشت خام که ذوب شده است می تواند کیفیت گوشت را پایین بیاورد.

روش های نگهداری طولانی گوشت در سرد خانه ها:

گوشت تازه

به طور کلی نگهداری مواد گوشتی به دو طریق نگهداری کاملا یخ زده و نگهداری به صورت سرد است. موادی غذایی که  به شکل یخ زده در سرد خانه ها موجود هستند در دمای زیر صفر نگهداری می شوند. اما دیگر مواد غذایی که فقط لازم است سرد نگه داشته شوند در دمای بالای صفر نیز قابل نگهداری هستند.

به طور مثال مواد غذایی مانند : مرغ، تخم مرغ و ماهی در دمای بالای صفر نگهداری می شوند. همچینن گفتنی است اگر همین موارد ذکر شده برای طولانی مدت باید در سردخانه با دمای پایین صفر نگهداری شوند. انجماد گوشت یک راه عالی برای حفظ ارزش غذایی و جلوگیری از خراب شدن آن است. بسته به نوع و نوع گوشت ، گوشت های نپخته ممکن است در فریزر نگهداری شوند و از 1 تا 12 ماه با کیفیت بالا بمانند.

نگهداری مواد گوشتی

رعایت دستورالعمل های صحیح برای ذخیره و انجماد گوشت به منظور اطمینان از ایمنی آن و جلوگیری از رشد باکتری بسیار مهم است.

ذخیره سازی ایمن می تواند گوشت را در برابر افت کیفیت و طعم و همچنین رشد باکتری محافظت کند. دمای گرمتر از این می تواند باعث رشد باکتری روی گوشت شود که می تواند فرد را بیمار کند. به همین دلیل است که گوشت ذخیره شده در یخچال معمولاً فقط چند روز دوام می آورد. دمای سردتر می تواند رشد باکتری ها را کند کند اما به اندازه کافی برای جلوگیری از خراب شدن غذا کافی نیست.

تعدادی از ترکیبات موجود در گوشت در دمای اتاق به سرعت اکسید شده و تجزیه می شوند، و می تواند منجر به از دست دادن طعم قابل توجه شود، می توان با ذخیره سازی ایمن گوشت مانع از بروز این مشکل شد.

انجماد گوشت یک راه عالی برای حفظ ارزش غذایی و جلوگیری از خراب شدن آن است. بسته به نوع و نوع گوشت ، گوشت های نپخته ممکن است در فریزر نگهداری شوند و از 1 تا 12 ماه با کیفیت بالا بمانند.

انجماد مناسب همچنین در برابر باکتری های بیماری زا ، که باکتری های بیماری های ناشی از غذا و مسمومیت غذایی هستند ، محافظت می کند . 

تکنیک های مناسب ذخیره سازی - مانند پخت ، سیگار کشیدن و انجماد - ممکن است به کند شدن این فرایند یا جلوگیری از کاهش کلی یا کامل کیفیت کمک کند.

بهترین روش ها برای نگهداری و انجماد گوشت:

انجماد گوشت

برخی از بهترین شیوه ها برای نگهداری و انجماد گوشت عبارتند از:

آماده سازی گوشت برای انجماد:

در بیشتر موارد، نگهداری گوشت خریداری شده از بازار در بسته ای که در آن وارد شده است ، مناسب است. ابتدا سوراخ ها یا شکستگی های موجود در بسته را بررسی کنید، اما یک بسته هوای بسته گوشت را در دمای توصیه شده ایمن نگه می دارد.

برای گوشت قصابی، ابتدا برش ها را در یک بسته هوا بسته بندی کنید. سازمان غذا و دارو (FDA) منبع مورد اعتماد توصیه می شود در صورت یخ زدگی بیش از 2 ماه بسته بندی را با فویل محکم یا پلاستیک بپوشانید.

دمای انجماد:

دمای انجماد یکی از جنبه های مهم ذخیره گوشت است. مردم باید گوشت را در دمای 0 درجه فارنهایت (-18 درجه سانتیگراد) یا پایین تر منجمد نگه دارند. USDA توجه داشته باشید که این دما مانع از رشد باکتری خاموش و میکروب های دیگر، مانند مخمرها و کپک ها در مواد غذایی می شود.

مردم می توانند از دماسنج برای بررسی اینکه آیا فریزر آنها به این دما می رسد یا نه استفاده کنند. برخی از فریزرهایی که استفاده مکرر دارند ممکن است به طور مداوم به دمای پایین نرسند ، که ممکن است غذا را در معرض رشد و فساد باکتری ها قرار دهد.

ذوب شدن گوشت:

ذوب گوشت

سه روش اصلی برای یخ زدایی و ذوب گوشت از فریزر وجود دارد:

  • کندترین و شاید مطمئن ترین تکنیک این است که بسته بندی بسته شده را در یخچال ذوب کنید. برش های کوچکتر گوشت ممکن است در چند ساعت یخ زدایی شوند ، در حالی که برش های بزرگتر گوشت ممکن است چند روز طول بکشد. 
  • برای اینکه ذوب گوشت منجمد سریع انجام شود، فرد می تواند آن را در کیسه پلاستیکی ضد نفوذ قرار داده و در وان آب سرد قرار دهد. آنها باید آب را هر 30 دقیقه عوض کنند و بلافاصله پس از ذوب شدن گوشت را بپزند.
  • برخی از مایکروویوها دارای تنظیمات خاصی برای یخ زدایی گوشت منجمد هستند. در صورت استفاده از روش مایکروویو ، گوشت را بلافاصله پس از یخ زدایی بپزید.

انجماد مجدد گوشت:

انجماد مجدد گوشت

هنگامی که گوشت خام به طور مناسب یخ زدایی شد ، بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که آن را دوباره فریز نکنید مگر اینکه شخص ابتدا آن را بپزد. این عمدتا برای جلوگیری از افت بافت و کیفیت است.

یخ زدایی مجدد و انجماد مجدد گوشت ممکن است تفاوت قابل توجهی در کیفیت ایجاد کند. ممکن است گوشت بسیار خشک باشد یا بخشی از بافت خود را از دست بدهد.

به همین دلیل ، انواع مختلف گوشت دارای طول ذخیره سازی متفاوتی هستند تا اطمینان حاصل شود که پس از ذوب شدن برای خوردن ، هنوز کیفیت بالایی دارند. 

این مقاله شهرک های صنعتی اهمیت ذخیره سازی ایمن گوشت را مورد بحث قرار می دهد و برخی از بهترین شیوه ها برای ذخیره و انجماد گوشت را بیان می کند.

ذخیره سازی ایمن

نظر سنجی خوانندگان

لطفاً یک نظرسنجی سریع 1 دقیقه ای شرکت کنید.

پاسخ های شما به ما در بهبود تجربه کمک می کند. تو بهترینی!

این مقاله چقدر مفید بود؟

۰.۰
۰نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها