اتاق کمپرسی و انواع آن

۱ فروردین ۱۴۰۱

اتاق کمپرسی چیست؟

ماشین های بزرگی که قادر هستند. مواد زیادی را جا به‌ جا کنند. اتاق‌ های کمپرسی بر روی آن ها متصل شده است. اتاق کمپرسی و انواع آن بر روی ماشین کمپرسی یا ماشین بزرگ نصب شده اند. از برخی مدل اتاق های کمپرسی برای حمل بین المللی استفاده می شود، زیرا برخی از مدل های اتاق کمپرسی کیفیت و ظرفیت بالایی دارند و قادر هستند. کالا را با امنیت بالا و به طور سالم به مقصد برسانند. از جمله ماشین هایی که اتاق های کمپرسی بر روی آن ها نصب می‌ شود. می‌ توان به کامیونت، نیسان، کامیون و تریلر اشاره کرد. اتاق کمپرسی و انواع آن جنس های مختلفی دارند و از آهن و فولاد تولید شده اند.  از اتاق های کمپرسی برای حمل مواد غذایی و سایر مواد های دیگر استفاده می شود. اتاق بار کمپرسی  بهترین انتخاب برای حمل کالا ها می باشد. از اتاق‌ های کمپرسی برای حمل کالاهای بین شهری استفاده می‌ شود. اتاق های کمپرسی دارای استحکام و مقاومت بالایی می باشند. این اتاق ها کاملا سبک هستند و در برابر سرما و گرما عایق می باشند. اتاق کمپرسی و انواع آن دارای اشکال و اندازه های متفاوتی هستند. از هر کدام برای حمل مواد مخصوصی استفاده می شود. از اتاق‌ های کمپرسی برای مواد فله  کشاورزی مانند کنجاله،  چغندر، ذرت، دانه های روغنی، سویا و غیره استفاده می شود. 

برای دیدن آگهی های فروش و ساخت اتاق های کمپرسی از سایت شهرکهای صنعتی دیدن فرمائید.

انواع اتاق کمپرسی

اتاق کمپرسی و انواع آن حجم های مختلفی دارند و هر کدام بر روی ماشین های کمپرسی با قدرت مختلف نصب می شود. اتاق کمپرسی که بر روی ماشین های ده چرخ قرار دارد حجم متفاوتی نسبت به اتاق‌ های کمپرسی که بر روی ماشین های شش چرخ قرار می گیرد، دارد. اتاق کمپرسی و انواع آن شامل اتاق حمل مصالح ساختمانی، اتاقک یخچالی برای حمل مرغ و گوشت، کانتینرهای چرخدار، اتاق دو جداره برای حمل مواد غذایی، اتاق حمل زباله، اتاق لجن کش، اتاق حمل گندم، اتاقک رستوران سیار، اتاقک ماشین های آتش نشانی، مخزن مخصوص آب پاش، تراک میکسر حمل بتون، مخزن حمل مواد نفتی، اتاق مخصوص برای کاربرد های نظامی، اتاق حمل جوجه، اتاق حمله نوشابه  تقسیم‌ بندی می‌ شوند.همانطور که گفتیم از اتاقک های نام برده شده برای کاربرد خاصی استفاده می شود.  اتاق کمپرسی و انواع آن به جهت سالم رساندن کالا و مواد غذایی تولید شده‌ اند و بر روی ماشین های مختلفی نصب می شوند و اتاق های حمل بار دارای سیستم روشنایی می باشند. 

نکات مهم استفاده درست از اتاق کمپرسی

نکات مهم استفاده درست از اتاق کمپرسی

در صورت عدم اعتماد از مهار نشدن اتاق کمپرسی و انواع آن به هیچ عنوان بر زیر اتاق نروید. اگر شما قصد استفاده از این ماشین را دارید. باید به پایه آن توجه کنید که به شکل ایمن قرار گرفته باشد. پایه آن باید بین شاسی و چارچوب پایینی قرار داشته باشد. اگر قصد روغن کاری این ماشین را دارید. باید از روغن های مخصوص استفاده شود. اگر قصد روغن کلیه مدار هیدرولیک را دارید. باید از روغن های با کیفیت استفاده کنید. نباید سیلندر را با فشار بالا شستشو دهید. همچنین به هیچ عنوان اتاق کمپرسی را در حال تخلیه رها نکنید. لوله های ماشین را بررسی کنید. تا از ایمن بودن لوله های انعطاف پذیر اطمینان داشته باشید. اگر قطعات خراب یا پوسیده شده باید تعویض کنید. در هنگام روغن کاری کمپرسی باید تمام نقاط را روغن کاری کنید. اگر بالابر درگیر نباشد. سطح روغن مخزن هیدرولیک را بررسی کنید. در هنگام کار با اتاق کمپرسی و انواع آن باید ارتفاع و ابعاد تریلی کمپرسی را در نظر بگیرید.  اطمینان کافی از یکنواختی بار داشته باشید. از حمل کردن بار جانبی اجتناب کنید. در زمان تخلیه کردن بار حتماً باید قسمت عقب تریلی را بررسی کنید. تا هیچ فردی در قسمت محله تخلیه وجود نداشته باشد. باز بودن درب عقب را ‌چک کنید. همچنین در هنگام تخلیه بار کابل های برق و سایر موارد  را در نظر بگیرید. توجه کنید که در هنگام تخلیه بار تریلی کمپرسی حرکت نکند. از قرار دادن قطعات کمکی در قسمت زیرین اتاق کمپرس شده اکیدن خودداری کنید. اگر قصد چنین کاری را دارید از استحکام آن کاملاً مطمئن باشید. توجه کنید که برای تخلیه بار تریلر کمپرسی باید دستورالعمل‌ ها را در نظر بگیرید. تا سیستم هیدرولیک و وسیله نقلیه دچار آسیب‌ دیدگی نشود. از همه مهمتر راننده در خطر قرار نگیرد. 

کاربردهای اتاق کمپرسی

کاربردهای اتاق کمپرسی

از اتاق کمپرسی و انواع آن برای حمل کالا های حجیم استفاده می شود. می‌ توان به ماسه، سنگ و سایر موارد اشاره کرد. تریلر های کمپرسی یکی از پرفروش ترین تریلر ها در کشور ما هستند. و  کاربرد های فراوانی دارند. در ایران معادن فراوانی وجود دارد که برای حمل مواد آن استفاده از تریلر های کمپرسی افزایش یافته است. امروزه تریلرهای کمپرسی در دو نوع تولید می شوند و از نظر ابعاد و سایز متفاوت هستند. تریلر های کمپرسی در نمونه های معمولی، تخلیه از بغل، تخلیه از زیر نیز ساخته شده اند و از هر کدام برای کاربرد های مختلفی استفاده می شود. از تریلر های تخلیه از بغل برای مکان هایی استفاده می شود که امکان بلند شدن کمپرسی وجود ندارد و تریلرهای تخلیه از زیر در بخش جاده سازی استفاده می شود و برای پخش خاک، شن و سایر مصالح دیگر استفاده می شود. طول بارگیری این تریلر هم متفاوت می باشد. تریلر های کمپرسی یک محصول استراتژیک و بسیار مهم می باشد که در شرایط مختلفی استفاده می شوند. از اتاق کمپرسی و انواع آن برای حمل کالا های فله ای مانند حمل شکر، گندم، حبوبات، جو و گندم استفاده می شود و در زمان جمع آوری غلات کاربرد زیادی دارد. تریلی کمپرسی می‌ تواند بار را با سرعت و به آسانی تخلیه کند و امکان بارگیری آسان وجود دارد. تریلی کمپرسی کامیون در فرآیند های ساختمان سازی، جاده سازی و امور عمرانی کاربرد دارد و تریلی کمپرسی از لحاظ قدرت حمل بار با یکدیگر متفاوت هستند. برای حمل مواد معدنی یا غیر معدنی مانند پوکه معدنی، ماسه بادی، ماسه، زغال سنگ، قیر طبیعی، خاک رس، آسفالت، خاک نسوز، مواد اولیه سیمان، جوش کوره خورد شده و غیره استفاده می شود. 

قطعات تریلر کمپرسی

اتاق کمپرسی و انواع آن از قطعات و متعلقات مختلفی تشکیل شده اند. اهرم کنترل، شیلنگ های تحت فشار، مخزن روغن، پمپ و شیر هدایت کننده، پمپ دورانی، پمپ با محور مستقیم، پمپ با محور غیر مستقیم، شیلنگ و کویلینگ ها، شیر پنوماتیکی متوقف کننده و غیره. از قطعات تریلر کمپرسی می باشد. جک های تریلی کمپرسی وزن پایین، عایق بندی عالی، حجم روغنی کم، تعمیر و نگه داری مناسبی دارد و همانطور که بیان شد با مواد پلی اورتان با کیفیت عایق بندی شده است. از جک های کمپرسی درجهت کمپرس کردن پیکره بدنه استفاده می شود و از آن ها می توان در شرایط آب و هوای مختلف استفاده کرد. جک هایی که در تریلی کمپرسی استفاده می شوند فقط با مقداری بار تعیین شده می توانند عملیات کمپرس کردن را انجام دهند و مقدار وزن بیش از حد تعیین شده باعث خراب شدن جک و سایر قطعات می شود. اتاق کمپرسی و انواع آن دارای قطعاتی مانند نردبان، تقویت های کناری، تقویتی دیواره، تقویتی دیواره جلو، تاج جلو، جک بالابر، مخزن روغن، چفت و بست، دیواره داخلی می باشند. 

آگهی های املاک صنعتی را در سایت شهرهای جدید بیابید.

آگهی های انواع خدمات و تجهیزات صنعتی را در سایت شهرکهای صنعتی ببینید.

این مقاله چقدر مفید بود؟

۵.۰
۱نظر ثبت شده است

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

علاقه مندی ها